کد خبر: 542604
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۲۱:۰۰:۳۲
| |

جزئیات خسارات طوفان سرخ در نائین/ محورهای نائین و انارک بسته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طوفان و تندباد در شهرستان‌های نائین، انارک، چوپانان، بیده سمیرم، اردستان و شهرضا و زواره تا فردا ادامه خواهد داشت که اکنون محورهای نائین و انارک توسط پلیس بسته و اعمال محدودیت ترافیک شده است.

جزئیات خسارات طوفان سرخ در نائین/ محورهای نائین و انارک بسته است
کد خبر: 542604
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۲۱:۰۰:۳۲

منصور شیشه‌فروش پیرامون خسارات ناشی از طوفان شن شهرستان نائین اظهار داشت: ما بارش باران و رگبار باران را در مناطق غرب استان داشتیم که تا مرکز استان کشیده شد، اما باد شدید و تند باد پدیده قالب از روز گذشته تا امروز که فردا نیز ادامه خواهد داشت، است. این سیستم‌ها هنگامی که جریان هوا فاقد رطوبت باشد انرژی خود را به صورت باد تخلیه می‌کند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: بنابراین اکثر مناطق استان به ویژه شرق و شمال و در جنوب استان شدت تندباد را داشتیم که تندباد به صورتی بود که تا سرعتش در مناطق شرقی تا 120 کیلومتر رسید همچنین در مناطقی چون نائین، انارک،جندق، خورو بیابانک، اردستان، سجزی  و فرودگاه توأم با فعال شدن کانون های گرد و غبار بود، و به موجب وجود خاک رس در منطقه چوپانان شاهد طوفان سرخ در این منطقه بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان آنکه این موضوعات موجب کندی تردد شد، خاطر نشان کرد: به دنبال این بحران در پی برگزاری جلسه‌ای در روز گذشته با حضور دستگاه‌های متولی به همه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پلیس راه، هلال احمر و سایر دستگاه‌های مرتبط اطلاع رسانی‌های لازم به آنها انجام شد همچنین اعلام کردیم که در سازه‌های ناپایدار استحکام بخشی لازم صورت گیرد. در مناطق مختلف شدت طوفان از 90 کیلومتر تا 110 و 120 کیلومتر را شاهد بودیم.

وی پیرامون خسارات وارد شده در پی طوفان سرخ در نائین عنوان کرد: شکستن و سقوط 65 اصله درخت در مناطق جنوب، شرق و شمال استان، خرد شدن شیشه و آسیب دیدگی بدنه 124 اتومبیل در نواحی وجود طوفان و تندباد، خرد شد 90 تابلو تبلیغاتی، داربست، سقوط 23 پایه برق، خسارت دیدگی 17 سقف شیروانی و 4 گلخانه، گزارش تندباد این سیستم آب و هوایی تاکنون بوده است.

شیشه فروش خاطر نشان کرد: خسارات فوق در شهرستان‌های نائین، انارک، چوپانان، بیده سمیرم، اردستان و شهرضا و زواره بوده که اعلام شده است. خوشخبتانه تاکنون خسارات جانی نداشتیم و از ویژگی‌های این بحران می‌توان به اعلام آماده باش، استقرار به موقع تیم‌های راهداری و پلیس، استقرار تیم‌های اورژانس جاده‌ای و هلال احمر و امداد خودروی جاده‌ای می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان آنکه با هماهنگی پلیس راه و راهداری در اکثر مواقع این محورها در اوج طوفان بسته و سپس بازگشایی می‌شد ادامه داد: با اعمال محدودیت و کنترل ترافیک توسط پلیس و راهداری موجب شد تا خسارت جانی نداشته باشیم. بیش از 250 نفر اسکان اضطراری در مساجد و ورزشگاه‌های در مناطق مطرح شده استقرار داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در مورد خودروها باید گفت خودروهایی که به موجب این طوفان دچار آسیب شده‌اند هزینه‌ آن با مراجعه به بیمه پرداخت خواهد شد. وضعیت باد و تندباد تا فردا نیز ادامه خواهد داشت و اکنون تداوم طوفان گرد و خاک در محورهای نایین، انارک و خور باعث گردید بمنظور پیشگیری از  حوادث مجددا محدودیت تردد در محورها موقت توسط پلیس اعمال شود پس از ایجاد شرایط ایمن مجددا محورها باز خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها