کد خبر: 542277
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۶:۳۸:۰۴
| |

وزیر کشور:

فضای مجازی این روزها به دنبال گمراه کردن و به انحراف کشاندن کودکان است

​وزیر کشور گفت: تمرکز ما قشر کودکان است و فضای مجازی این روزها به دنبال گمراه کردن و به انحراف کشاندن کودکان است؛ لذا نباید اجازه دهیم که آنها را به مسیر انحرافات بکشاند.

فضای مجازی این روزها به دنبال گمراه کردن و به انحراف کشاندن کودکان است
کد خبر: 542277
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۶:۳۸:۰۴

احمد وحیدی در اختتامیه  کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان که از سوی وزارت دادگستری در هتل هما برگزار شد، گفت: برگزاری نشست‌ها با محوریت کودکان،  کار بسیار ارزشمندی است زیرا این افراد باید فردای ایران اسلامی را بسازند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه باید از اجرای خشک قانون خودداری کرد، گفت: ما قوانین را خشک اجرا نمی‌کنیم، بلکه به عنوان مبنای نظری با تفکر فکری دنبال می‌کنیم و از همین منظر گفتمان سازی خیلی راحت تر خواهد بود و تحقق عملی آن به‌عنوان یک فکر و اندیشه، در قالب قانون و مقررات تجلی می‌یابد.

وی ادامه داد: شروع کار  قوانین حوزه کودک شاید در قالب یک کنوانسیون بود اما الان با قانونی مواجه هستیم که باید آن را اجرا کنیم. به تعبیر مقام معظم رهبری دنبال آن نباشیم چه کنوانسیون‌هایی در دنیا است اگر حرف خوبی است به قوانین داخلی خود اضافه کنید. ما مجری قوانینی هستیم که مجلس آن را مصوب و شورای نگهبان آن را تأیید کرده است. قرار نیست به همه کنوانسیون‌های جهانی بپیوندیم. ما به کنوانسیون حقوق کودک پیوستیم و تقریبا همه کشورها به  این کنوانسیون پیوستند، جز  آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر است. مادامی که این کنوانسیون مغایر با قوانین قانون اساسی نباشد به آن عمل می‌کنیم اما مبنای عمل ما قانونی است که به این ترتیب شکل گرفته است.

وحیدی با اشاره به اینکه چالش‌های کودکان در هر استان با توجه به موقعیت قومی آن متفاوت است ، گفت:  قانون جوانی جمعیت قانونی تکمیلی است  که به این موضوعات هم پرداخته است و مهمترین مساله ما همین سطح سنی است.  ایرانی مبتنی بر نسل پویا، بالنده و تلاشگر در این سنین اتفاق می افتد. ممکن است اینها در معرض انواع تربیت ها و نابهنجاری‌هایی قرار بگیرند که همه موارد باید مورد توجه قرار بگیرد. انها مهمترین قشری هستند که برای آینده ایران اسلامی باید ساخته شوند. همین قشر هستند که آینده را می سازند.

وزیر کشور با اشاره به پیچیدگی کار در حوزه کودک و نوجوان گفت: در آموزش هم به آموزش دوره ابتدایی دانش آموزان بسیار توجه شده است. در اسلام هم به آموزش در سنین کودکی بسیار تاکید شده است. کار در این حوزه علاوه بر پیچیدگی، شیرینی‌هایی هم دارد. بسیار  شیرین است که بتوانیم یک نوجوان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگهداریم. در برخورد با کودک و نوجوان ابزار هم در کنار روش‌ها مؤثر است.  در آموزش و پرورش هم شبکه شاد را دیدید که تا چه حد نوع و کیفیت فعالیت آن به لحاظ آموزشی، هنجاری و فرهنگی تأثیرگذار است.

وحیدی ادامه داد: برخی رسانه‌های غربی ما را متهم به عضو گیری سرباز کودک می‌کنند، مهم نیست که غربی‌ها چه می‌گویند؟ ما نباید تحت تأثیر سخنان غربی‌ها باشیم. اینکه  امام(ره)، رهبر ما را آن طفل ۱۳ ساله شهید فهمیده می‌داند نشان از رد این قضیه است یا رسانه‌های غربی به کودک همسری اشاره می‌کنند. نباید در دام رسانه‌های غربی بیافتیم. فقه ما در این قضیه بسیار روشن است.

وزیر کشور افزود:  دولت مردمی فعلی نسبت به مشکلات اطفال و نوجوانان منفعلانه عمل نمی‌کند. از همه شما می‌خواهیم در این موضوع در میدان عمل حاضر باشید. باید به خانواده‌ها هم در این زمینه توجه کنیم. وقتی به زنان سرپرست خانوار توجه می‌کنیم در حقیقت به کودک اهمیت می‌دهیم. این اهمیت  هم نه به خاطر الزامات کنوانسیون حقوق کودک که به خاطر ملاحظات دینی خود ما است.

وی با اشاره به توجه به اطفال اتباع بیگانه گفت: رهبری چند سال قبل به لزوم ثبت نام اطفال اتباع بیگانه در مدارس تاکید کردند که نشان دهنده این موضوع است که چه میزان اطفال اتباع با اهمیت است.

وحیدی افزود: براساس آموزه‌های دینی  روی کودکان حساس هستیم و نگاه اسلامی عمیق‌تر از هر نگاه دیگر است و دارای جنبه های ایجابی و سلبی است.

وزیر کشور ادامه داد: تمرکز ما قشر کودکان است. فضای مجازی این روزها به دنبال گمراه کردن و به انحراف کشاندن کودکان است، لذا نباید اجازه دهیم که  آنها را  به مسیر انحرافات بکشاند و باید مقتدرانه در صحنه باشیم و ابتکار و خلاقیت داشته باشیم و برای تربیت درست کودکان بکوشیم.

وی در پایان گفت: حقوق کودکان باید مراعات شود و پناهگاهی برای آن دسته از اطفالی باشد که دچار مشکلات می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها