کد خبر: 542060
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۹:۳۱:۱۱
| |

رئیس انجمن آبخیزداری ایران:

علت سیل شیراز و قم خطای انسانی بود/ تعدی به حریم رودخانه‌ها تلخ‌ترین حوادث را رقم زده است

رئیس انجمن آبخیزداری ایران گفت: 100 درصد علت سیل سال ۹۸ در شیراز و سیل قم در سال ۹۵، خطای انسانی بود و نمی‌توان این حادثه را به شرایط اقلیمی ارتباط دهیم.

علت سیل شیراز و قم خطای انسانی بود/ تعدی به حریم رودخانه‌ها تلخ‌ترین حوادث را رقم زده است
کد خبر: 542060
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۹:۳۱:۱۱

علی طالبی امروز در شانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان کرد: انجمن آبخیزداری ایران از  سال ۷۷ تشکیل شد و این انجمن از ۵۰۰ عضو بهره می‌برد که بیشتر محققین از بخش اجرا، تحقیقات و بخش دانشگاهی هستند.

به گزارش فارس، او با تاکید بر اینکه برای حل این مشکلات باید همگرایی ایجاد شود، افزود: ۱۰۰ درصد علت سیل سال ۹۸ و سیل قم در سال ۹۵، خطای انسانی بود و نمی‌توان این حادثه را به شرایط اقلیمی ارتباط دهیم.

رئیس انجمن آبخیزداری ایران با اشاره به سیل سال ۹۸ شیراز عنوان کرد: رودخانه شیراز، خانه رود است و زمانی که به حریم رودخانه تجاوز می‌کنیم با بارندگی ۲۰ میلمتری، ۲۱ نفر تلفات می‌دهیم.

طالبی با بیان اینکه خسارت‌های سیل استان گلستان برابر ۷۰ درصد بودجه عمرانی این استان بود، گفت: این در حالی است که بودجه‌ای که صرف این خسارت‌ها می شود را می‌توان صرف آسیب شناسی کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سنگ بنای رشته‌های دانشگاهی در زمینه آب و خاک درست گذاشته نشده است، گفت: عناوین، روش‌ها، اقدامات، مدل‌سازی‌ها و مدیریت‌ها همه یکسان است پس همگرایی و هماهنگی بین سازمان‌ها که باید از همین همایش‌ها آغاز شود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها