کد خبر: 541939
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۶:۳۲
| |

رییس پلیس راهور تهران بزرگ:

از شهرداری خواستیم اجازه ساخت مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر را ندهد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از شهرداری درخواست کرده‌ایم به موسسات بزرگ اجازه ساخت و ساز در هسته مرکزی شهر را ندهد.

از شهرداری خواستیم اجازه ساخت مراکز تجاری در هسته مرکزی شهر را ندهد
کد خبر: 541939
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۰:۵۶:۳۲

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ساخت‌وساز مال‌ها و مجتمع‌های تجاری در خیابان‌های کم عرض و عدم جای پارک مناسب گفت: گفت: یکی از مطالبات ما از شهرداری تهران است که مجوز تاسیس به مجتمع‌های بزرگ به ویژه‌ مال‌های تجاری در هسته‌های مرکزی شهر را ندهند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: وجود این مال‌های بزرگ در هسته مرکزی شهر باعث افزایش سفر به این مناطق خواهد شد و البته بعضا این مال‌ها و مجتمع‌های تجاری پارکینگ ندارند و از جای کافی برای پارک برخوردار نیستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ساخت مال‌های تجاری در هسته مرکزی شهر باعث ایجاد معضلات ترافیکی می‌شود، گفت: تردد شهروندان به این مال‌های تجاری باعث برهم خوردن نظم ترافیک در منطقه می‌شود و مشکلات را بیشتر می‌کند، لذا این موضوع از مطالبات اصلی ما از شهرداری تهران است.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: از سال گذشته این موضوع نیز در دستور کار ما قرار گرفته است و از شهرداری درخواست کرده‌ایم به موسسات بزرگ اجازه ساخت و ساز در هسته مرکزی شهر را ندهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در میدان تجریش بیمارستان شهدای تجریش قرار دارد که در گذشته ۱۲۰ تخت داشته است و بعد تصمیم‌گیری کردند و ظرفیت این بیمارستان را به هزار و ۲۰۰ تخت افزایش داده‌اند، بدون اینکه جای پارک برای بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، پیش‌بینی شود. با چه منطقی این کار صورت گرفته است؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این میدان در حال حاضر هم با مشکلات فراوان ترافیکی مواجه است و اگر این بیمارستان راه‌اندازی شود مشکلات بیشتر خواهد شد، لذا ما به صورت جدی به این موضوع ورود کردیم و جلوی فعال شدن این بخش از بیمارستان را گرفته‌ایم و حتما باید برای پارکینگ لازم اقدامات مناسب را انجام دهد.

سردار حمیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عدم پارکینگ مناسب در نقاط مرکزی شهر تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه این است که هزینه ورود به محدوده مرکزی و هزینه استفاده از پارکینگ هزینه ناچیزی است و فرد با وسیله خود به هسته مرکزی شهر تردد می‌کند و اگر جای پارک هم پیدا نکند دوبله و یا سوبله پارک می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه این شرایط باعث می‌شود استفاده از فضای عمومی شهر بیشتر شود و در سطح شهر با وجود اینکه جای پارک کم است اما خودروهای بسیاری پارک کنند. در همه کشورهای توسعه یافته هزینه پارک و تردد با خودروی شخصی برای ورود به هسته مرکزی شهر بالاست. در حال حاضر شهر ما خودرومحور شده است.

او با بیان اینکه در شهر تهران تعداد وسایل نقلیه تقریبا همسان با تعداد افراد است، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و هیچ مکانیزمی برای کنترل ورود خودروها به شهر و هیچ مکانیزمی برای خروج خودروهای فرسوده وجود نداشته باشد نمی‌توانیم دیگر در این شهر زندگی کنیم. در حال حاضر در تهران حدود ۸ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد که تردد این وسایل نقلیه باعث ایجاد آلودگی و همچنین حوادث می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همه به دنبال این هستند که خودشان راحت‌تر باشند از همین‌رو با خودروی تک سرنشین به سفرهای درون شهری می‌روند. این فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود این فرهنگ با هزینه اصلاح می‌شود وقتی فرد برای سفر با خودروی شخصی در شهر مجبور به پرداخت هزینه بالا باشد از خودروی شخصی استفاده نمی‌کند و از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کند و در این جاست که حمل و نقل عمومی نیز خود را مکلف می‌داند که ناوگان را توسعه دهد. مشکل ما در جامعه خودخواهی برخی از ما افراد است و اینکه می‌خواهیم خودمان راحت باشیم و دیگران اهمیتی ندارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها