کد خبر: 541644
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۲:۱۵:۱۴
| |

شیوع سویه اومیکرون در میان دانش‌آموزان چینی

شهر بندری چینگ‌دائو چین ۸۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) گزارش داد که همگی از نوع اومیکرون بود و بدین ترتیب بالاترین رقم موارد ابتلای روزانه طی سال جاری در این کشور رقم خورد.

شیوع سویه اومیکرون در میان دانش‌آموزان چینی
کد خبر: 541644
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۲:۱۵:۱۴

کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور ۳۲۹ مورد ابتلای جدید به کرونا را در روز شنبه ثبت کرد که ۱۷۵ مورد از آنها به صورت محلی منتقل شده اند. این رقم یک روز قبل ۱۰۲ مورد انتقال محلی بود.

به گزارش ایرنا، کمیسیون بهداشت چینگ‌دائو خبر داد که شیوع کووید – ۱۹ در این شهر عمدتا در میان دانش آموزان منطقه لایچی رخ داده است.

به گفته یک مقام محلی، دور دوم آزمایش همگانی کرونا در این منطقه از فردا (دوشنبه) آغاز می شود. مقام مزبور تاکید کرد که خطر شیوع بیشتر بیماری در این منطقه وجود ندارد.

چین رویکردی را اتخاذ کرده است تا به محض شناسایی موارد جدید ابتلا، مسیرهای انتقال آن بسته شود.

شیوع موارد جدید ابتلا به چینگ‌دائو باعث شد تا مجموع موارد تائید شده ابتلا به بیماری در چین به بالاترین رقم از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) برسد.

تا ۵ مارس (۱۴ اسفند)، چین ۱۱۰ هزار و ۸۶۸ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ و ۴ هزار و ۶۳۶ مرگ و میر ناشی از این بیماری را تائید کرده است.

سویه جدید کرونا به نام اومیکرون یکی از بدترین گونه‌های این بیماری با ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک به شمار می‌رود. از آن جایی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص اومیکرون وجود دارد، همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با تمام سویه‌های کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها