معاون اول قوه قضاییه:

یکی از ارکان سند تحول قضایی توجه به برنامه‌ریزی هدفمند با زمان‌بندی مشخص است

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از ارکان سند تحول قضایی توجه به برنامه‌ریزی هدفمند با زمان‌بندی مشخص است.

یکی از ارکان سند تحول قضایی توجه به برنامه‌ریزی هدفمند با زمان‌بندی مشخص است
کد خبر: 541517
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۶:۴۴:۴۰

به گزارش مدیریت روابط عمومی وارتباطات دادگستری خراسان رضوی، محمد مصدق در  افتتاحیه همایش سه روزه معاونین برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مشهد، با اشاره به سند تحول قضایی گفت: یکی از مهمترین ارکان این سند توجه به برنامه‌ریزی هدفمند با زمان‌بندی مشخص است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه در راستای تحقق سند تحول قضایی و محورهای اعلانی در حکم ریاست قوه قضاییه مورد تاکید است که باید در برنامه های سال ۱۴۰۱متجلی باشد.

وی  ضمن تاکید بر لزوم کاربردی بودن برنامه‌ها گفت: علاوه‌بر برنامه‌های کلی باید به تناسب هر استان و منطقه برنامه‌های ویژه تدوین شود.

 مصدق با اشاره به لزوم  تکریم مراجعان افزود: با این هدف متعالی باید حل مشکلات همکاران محترم نیز مد نظر قرار بگیرد؛ چراکه موفقیت ما در گرو کسب رضایت خداوند متعال و مردم بزرگوار است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ارتقاء رضایت‌مندی عمومی از اقدامات قوه قضاییه، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هرچه مطلوبتر قضایی، توجه توأمان به کیفیت و کمیت پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات و ارتباط مستمر قضات و مسئولان با زندان و مددجویان با هدف بررسی و حل مشکلات احتمالی باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

صاحبکار،معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این مراسم با اشاره به سند تحول قوه قضاییه گفت: اجرای این سند همواره مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه بوده و دستورات ایشان ناظر بر حرکت مجموعه دستگاه قضایی با نگاه متعالی است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره  به مسائل گوناگون اجتماعی از یک سو و کمبود منابع و امکانات قوه قضاییه از سوی دیگر افزود: ما برای عبور از چالش‌های موجود باید تمامی اقدامات را  با کار جهادی و تلاش مضاعف مبتنی بر برنامه پیش ببریم تا انشاله شاهد خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

صاحبکار گفت: ما به دنبال ایجاد هماهنگی در چند لایه اسناد بالادستی و سند تحول قوه قضاییه، معاونت‌های قوه و متناظرین استانی آنها و سازمان‌های وابسته و نمایندگان استانی هستیم تا نتایج هر چه مطلوبتر در اجرای برنامه‌های مشارکتی را کسب کنیم.

غلامعلی صادقی، رئیس شورای قضایی استان و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با تقدیر از رییس قوه قضاییه و معاون راهبردی قوه قضاییه به دلیل نگاه برنامه‌محور گفت: در جامعه پیچیده کنونی برنامه‌ریزی یکی از مهمترین ارکان موفقیت هرسازمان است وخوشبختانه در دوران تحول، به این مهم توجه ویژه‌ای معطوف شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی برنامه‌ریزی را ابزار ارزشمندی دانست که مدیران برای رسیدن به اهداف متعالی باید به آن متوسل شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک برنامه خوب افزود: یک برنامه خوب باید شفاف، روشن و هدایتگر باشد تا بتوان مبتنی بر چنین برنامه‌ای بهترین راه را برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برگزید.

گفتنی است همایش معاونین برنامه ریزی و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به مدت سه روز در مشهد درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها