کد خبر: 541025
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۸:۱۵
| |

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نخستین حلقه ایجاد اشتغال ایده پردازی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستینحلقه ایجاد اشتغال ایده‌پردازی است که ظرفیت‌های بی‌نهایتی در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، بازار، سرمایه و فناوری وجود دارد.

نخستین حلقه ایجاد اشتغال ایده پردازی است
کد خبر: 541025
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۸:۱۵

 «حجت الله عبدالملکی» روز چهارشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره ایده های اشتغال‌زا و کارآفرینی اظهار داشت: ایده پردازی یک حلقه مفقوده ایده است از این رو ایده یعنی شناسایی یک نیاز و رفع کردن آن که باید به مرحله ظهور و اجرا برسد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه در معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی شناسایی ایده‌های کارآفرینی و اشتغال‌زا شروع شده است، گفت: شناسایی ایده های برتر کارآفرینی یکی از بخش‌های مهم زیست بوم ملی اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم که باعث می‌شود تا به اشتغال پایدار برسیم و در این زمینه به ایده نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باید سامانه و جشنواره ایده‌ها و کارآفرینی نظام‌مند شود، گفت: جشنواره ایده پردازی در مدت ۲ ماه اجرا شد و چهار هزار و ۶۰۰ ایده به دبیرخانه این جشنواره رسید، ضمن اینکه ۹۰ درصد مردم که ایده دارند از این جشنواره مطلع نشدند زیرا هزینه‌ای برای تبلیغات این جشنواره انجام نشد.

عبدالملکی ابراز داشت: برنامه‌های جدی برای دریافت ایده ها و پشتیبانی از کارآفرینان را داریم، دبیرخانه این جشنواره شکل گرفته و بر روی وب سایت این وزارتخانه سامانه ثبت ایده‌های کارآفرینی قرار گرفته است که بر اساس آن علاقمنده و ایده پردازان می‌توانند طرح‌هایشان را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر سه ماه یک‌بار ایده ها ارزیابی و ایده‌های برتر به دستگاه ها و شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال می‌شود، معتقد هستیم بسیاری از این ایده‌ها قابل اجرایی شدن در واحدهای اقتصادی را دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینی و ایده پردازی از مهمترین مولفه های ایجاد اشتغال است، گفت: هر کدام از این ایده‌ها اگر عملیاتی شوند، هزاران فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه بندی ایده های برتر، تاکید کرد: باید این ایده‌ها درجه بندی شوند و در رده های ایده‌های طلایی، نقره ای و سایر موارد قرار گیرند تا با حمایت از ایده‌های کاربردی تسهیلات اختصاص یابد.

 عبدالملکی تاکید کرد: حداکثر حمایت را از ایده پردازان و کارآفرینان را خواهیم داشت، این ایده‌ها توسط دستگاه های دولتی و حاکمیتی پیگیری خواهند شد و بعضی از این ایده ها برای زیست بوم ملی اشتغال مورد استفاده قرار گرفته و خود وزارت کار مشتری آن می‌شود.

وی با تاکید به سرمایه گذاری در اجرای ایده ها، گفت: ایده پردازان باید به افراد دارای سرمایه معرفی شوند و یک ارتباطی برقرار شود، از این رو افرادی که صاحب سرمایه و علاقه‌مند به ایجاد اشتغال هستند نیز باید شناسایی شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باید ایده بازار حرفه‌ای برای حمایت از خلق ایده ایجاد کنیم، ضمن اینکه ایده های خوب جای خود را پیدا می‌کنند.

وی، «رفع فقر مطلق»، «ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی»، «سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی» و «طرح زیست بوم اشتغال» را به عنوان چهار پروژه کلان وزارت کار عنوان کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی در تراز جهانی در سطح کارآفرینی حرکت کنیم، این دولت به دنبال تسهیل فضای کسب و کار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها