مسئول رسیدگی به پرونده تشریح کرد:

جزئیات تلخ از کودک ربوده شده در کرمان/کودک تحت آزار و اذیت قرار گرفت؟

مسئول رسیدگی به پرونده کودک ۶ ساله‌ در کرمان که از سوی فردی دزدیده و درون چاهی ۴۰ متری پرتاب شده بود به تشریح جزئیات این پرونده پرداخت.

جزئیات تلخ از کودک ربوده شده در کرمان/کودک تحت آزار و اذیت قرار گرفت؟
کد خبر: 540917
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۸:۱۰:۳۱

روز ۲۸ بهمن ماه بود که فردی در استان کرمان یک کودک ۶ ساله را به بهانه خرید دوچرخه برای او و به انگیزه سرقت، به بیابان کشانده و به درون چاهی پرتاب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرانجام بعد از ۶ روز با انجام اقدامات قضایی و ظرفیت‌های پلیس آگاهی استان، این کودک ۶ ساله از درون چاه ۴۰ متری زنده بیرون آورده شد.

پیگیری‌های قاضی این پرونده، منجر به گشودن گره پرونده و شناسایی متهم و در نهایت نجات کودک ۶  ساله شد.

 قاضی یعقوب احمدی، مسئول رسیدگی به این پرونده گفت: خانواده کودک در ابتدای حادثه گمان می‌کردند فرزندشان، جایی رفته و شب برمی‌گردد؛ اما شب حادثه که کودک به خانه بازنگشت، موضوع را به کلانتری محله اطلاع دادند و از آنجا به پلیس آگاهی گزارش شد.

او می گوید: بدون فوت وقت پس از اطلاع از ماجرا، شخصا در صحنه حضور یافته و با همراهی مامور دایره ویژه قتل آگاهی به صورت میدانی به بررسی جوانب این موضوع پرداختیم.

او گفت: در جریان بررسی‌های تخصصی وجود یک دوربین راهگشا شد و نشان داد، حدود ساعت ۱۱ روز حادثه، مردی به سراغ کودک آمده و پس از صحبت با کودک، دست او را گرفته و با خود برده.

به گفته او برادر بزرگ تر کودک ربوده شده نیز در نزدیکی محل استقرار کودک در یک مغازه شاگرد بوده که کودک، سعی کرده بود رفتنش را به برادر خود اعلام کند؛ اما او در زمان حادثه در محل کار خود حضور نداشت.

احمدی گفت: بررسی تخصصی دوربین‌های مداربسته ادامه یافت و در حالی که ۷۲ ساعت از ربوده شدن کودک می‌گذشت، مشخص شد که رباینده تلاش کرده کودک را از محل‌های امن و نقاط فاقد دوربین و کم تردد عبور داده و با خود ببرد.

او می گوید: با همراهی مردم موفق شدیم بالغ بر ۱۰۰ دوربین را چک کرده و در نهایت مسیر عبور متهم را در حالی که دست کودک را در دست داشته شناسایی کرده و در ادامه با اقدامات قضایی، فنی و پلیسی شناسایی کنیم.

رئیس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: با شناسایی متهم پرونده و با صدور دستورات قضایی لازم و به کارگیری نیروهای تخصصی مربوطه، متهم در  پنجمین روز مفقودی کودک، شناسایی شد و سپس با هماهنگی‌های لازم در سیستم انتظامی سابقه و عکس او به دست آمد و مشخص شد که متهم سابقه‌دار بوده.

 احمدی گفت: در نهایت ورود او به مخفیگاهش در ساعت اولیه شب ششمین روز مفقودی کودک و سومین روز ارجاع پرونده به شعبه ویژه قتل گزارش شد.

او می گوید: با شناسایی محل اختفای متهم و اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه خود به همراه تیم ویژه قتل پلیس آگاهی به شهرستان مورد نظر عزیمت کرده و در نهایت متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد.

به گفته احمدی متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد؛ اما در نهایت پس از مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: پس از دستگیری متهم و اقرار او به ربودن کودک و انداختن او در درون چاه، براساس دستورات قضایی، تیم‌های تخصصی با فرضیه کشته شدن کودک به محل حادثه اعزام شدند.

او می گوید: ساعت ۳۰ دقیقه بامداد بود که به محل وقوع جرم رسیدیم و کودک در درون چاه پس از شنیدن صدای نیروهای حاضر در صحنه، شروع به صدا زدن کرد.

به گفته او کودک درون چاهی در منطقه‌ای صعب العبور که امکان تردد با خودرو وجود نداشت پیدا شد و  آنجا بود که معجزه زنده ماندن کودک ۶ ساله پس از ۶ روز در درون چاه ۴۰ متری برای من روشن شد.

رئیس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: متهم پرونده تاکنون چندین مرحله تحت بازجویی قرار گرفته و در اظهارات،  این فرد انگیزه‌اش از انجام این کار را سرقت عنوان کرده.

هرگونه آزار و اذیت کودک در دست بررسی است

 احمدی گفت:  در بازپرسی‌های انجام شده از متهم و نیز در سوال از کودک، تاکنون موضوع آزار و اذیت او تایید نشده؛ اما این موضوع به صورت ویژه از سوی پزشکی قانونی در دست بررسی است و منتظر دریافت پاسخ پزشکی قانونی هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها