سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

بهانه گیری برای عدم بازگشایی دانشگاه‌ها ممنوع!

شیراوژن گفت: محدودیت بین شهری در ایام نوروز وجود ندارد و سفر کردن تنها با شرط واکسیناسیون امکان پذیر است.

 بهانه گیری برای عدم بازگشایی دانشگاه‌ها ممنوع!
کد خبر: 540380
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۷:۵۱:۱۵

عباس شیراوژن سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: همه دانشگاه ها و آموزش های عالی در همه مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که به دلیل کرونا بسته شده بودند، باز شدند و باید آموزش های خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه دانشگاه های ملزم به اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا هستند و باید ادامه آموزش های دانشجویان را به صورت حضوری ادامه دهد، افزود: پذیرفته نیست که دانشگاهی اعلام کند به دلیل کرونا نمی تواند آموزش حضوری داشته باشد.

شیراوژن بیان کرد: دانشجویان نیز ملزم به حضور در کلاس های حضوری هستند و غیبت آن ها غیر موجه محاسبه خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: فعلا بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ربطی به رنگ بندی شهرها ندارد و حتی در شهر های قرمز و نارنجی هم باید دانشگاه ها برای حضور همه دانشجویان باز شوند.

شیراوژن درباره محدودیت های تردد های بین شهری در ایام نوروز 1401 گفت: کنترل واکسیناسیون مهم ترین شرطی است که باید در سفرهای نوروزی محقق شود همچنین مسافران در زمان سفر نباید در دوره قرنطینه بیماری  و مبتلا باشد.

وی با اشاره به نظارت واکسیناسیون مسافران در ایام نوروز افزود: دستگاه های متولی در این امر می تواند نیروی انتظامی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت باشد اما اجرای این طرح بیشتر بر عهده ی وزارت کشور است و این دستگاه مجموعه اصلی و متولی امر واکسیناسیون نظارت است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: وزارت کشور نیز متولی پیگیری مصوبه واکسیناسیون مسافران در ایام نوروز ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

شیراوژن گفت: محدودیت بین شهری در ایام نوروز وجود ندارد و سفر کردن تنها با شرط واکسیناسیون امکان دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که در تعطیلات نوروزی به سفر می‌روند لازم نیست حتما کارت واکسیناسیون همراه خود داشته باشند چرا که ماموران کنترل و نظارت با درج کدملی در سامانه ایران من می توانند از وضعیت واکسیناسیون مسافران مطلع شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها