کد خبر: 539066
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۸:۵۴:۰۱
| |

سامانه بارشی بعدی پنجم اسفند وارد کشور می‌شود

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت پنج‌شنبه 5 اسفند با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور، بارش برف و باران در این مناطق آغاز می‌شود.

سامانه بارشی بعدی پنجم اسفند وارد کشور می‌شود
کد خبر: 539066
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۸:۵۴:۰۱

محمد اصغری،‌ درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اوایل وقت فردا 2 اسفند به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و سامانه بارشی که امروز در غرب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس، دامنه‌های البرز، فارس و بوشهر فعال است، فردا در شمال‌شرق، شرق و سواحل شرقی خزر همچنین ارتفاعات و دامنه شرقی البرز ادامه فعالیت دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: روز دوشنبه دوم اسفند ‌افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 2.5 متر در نواحی ساحلی تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و احتمال ‌‌خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ اوایل وقت سه‌شنبه 3 اسفند بارش پراکنده در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

اصغری ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی افزود: اواخر وقت پنج‌شنبه 5 اسفند مجدداً با ورود سامانه بارشی دیگری در شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در بخش‌هایی از مرکز کشور، شرق و جنوب‌شرق همچنین دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: فردا کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت و از سه‌شنبه هفته جاری تا پایان هفته دما در اغلب مناطق کشور افزایش می‌یابد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری گاهی رگبار باران به تدریج وزش باد شدید و بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 5 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها