کد خبر: 538471
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۸:۵۶
| |

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت:

احتمالا تا سه هفته آینده به قله پیک ششم برسیم

۲۰ درصد مبتلایان اُمیکرون در کشور کودکان هستند/ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نوروز تصمیم می‌گیرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه 20 درصد مبتلایان اُمیکرون در کشور کودکان هستند، گفت: بر اساس موارد بستری و فوت بیماران کووید۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلات عید نوروز، تصمیم‌گیری می‌کند.

احتمالا تا سه هفته آینده به قله پیک ششم برسیم
کد خبر: 538471
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۸:۵۶

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی و مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد، اظهار داشت: واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال، اخیرا مصوب و اعلام شد و مردم برای تزریق واکسن به کودکان‌شان مراجعه می‌کنند اما تقاضای ما این است که والدین، حتما در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن کرونا به کودکان اقدام کنند چراکه بیماری کودکان، همه ما را آزار م‌ دهد و در اُمیکرون، ۲۰ درصد مبتلایان کودک هستند.

به گزارش فارس، وی افزود: قبلا عنوان می شد که کودکان کرونا نمی‌گیرند اما این تصور اشتباهی بود چراکه در حال حاضر، ۲۰ درصد مبتلایان اُمیکرون در کشور کودکان هستند. خوشبختانه واکسن کرونا به مقدار کافی در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و بنده برای نشان دادن اهمیت واکسیناسیون کودکان، نوه ۸ ساله ام را برای تزریق واکسن به یکی از مراکز واکسیناسیون بردم. 

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: پیک ششم در کشورهای مختلف، متفاوت بوده است. متاسفانه ویروس در همه مناطق دنیا پخش شده چون پوشش واکسیناسیون در همه مناطق، بالا نیست و در برخی مناطق مانند آفریقا، پوشش واکسیناسیون کمتر از ۱۰ درصد است و نابرابری در توزیع و تزریق واکسن کرونا وجود دارد و به همین دلیل، ویروس کرونا فعالانه همه نقاط را می چرخد و درگیر می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تصور می‌کنیم که دو تا سه هفته آینده به قله پیک ششم برسیم و تقاضای ما از مردم این است که در این چند هفته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تشدید کنند. برای ایام تعطیلات نوروز، مراکز درمانی و نیروهای آن‌ها در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار دارند اما بر اساس موارد بستری و فوت بیماران کووید۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلات عید نوروز، تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: تصمیمات این ستاد، محدودیت‌های کامل و صد در صدی نیست بلکه با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون، شرایط با دوران گذشته تفاوت دارد و این ستاد برای مسافرت‌ها، محدودیتی ایجاد نکرده است.  

عین اللهی گفت: یکی از نکات مهم و سیاست های وزارت بهداشت، توجه به بهداشت و پیشگیری از بیماری‍‌ها به ویژه سرطان است. خیلی از افراد ممکن است در مورد پیشگیری از سرطان و تشخیص زودرس آن، اطلاع کافی نداشته باشند. امروزه هیچ زنی نباید به دلیل سرطان، جان خود را از دست بدهد اما متاسفانه بانوان برای دریافت خدمات تشخیصی دیر مراجعه می‌کنند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: خوشحالیم که امروز مرکز غربالکری سرطان در نجف آباد که با مشارکت خیرین سلامت ساخته شده، افتتاح شد و در این مرکز، سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان می شود و در کل کشور برنامه داریم که این مراکز را توسعه دهیم.

وی افزود: از حدود دو ماه پیش واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور آغاز شد و تا کنون حدود ۹۰ درصد در این گروه سنی، واکسن کرونا را تزریق کرده اند که در دنیا بی نظیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها