کد خبر: 538011
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۸:۵۵
| |

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد:

باید با ظرفیت بالای هنر در جهاد تبیین به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید با ظرفیت بالای حوزه فرهنگ و هنر در جهاد تبیین به مقابله با جریان تحریف و جنگ نرم دشمنان برویم.

باید با ظرفیت بالای هنر در جهاد تبیین به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم
کد خبر: 538011
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۸:۵۵

 محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد روز دوشنبه در آئین شانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم در ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر ایران اسلامی، برگزاری جشنواره کتاب سال پاسداران انقلاب اسلامی اهل قلم را اتفاقی مبارک دانست و گفت: ارسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ اثر به این جشنواره، نشانگر اقبال و استقبال چشمگیر مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، وی به جایگاه مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران که خود مولود انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است، کارنامه ای سرشار از افتخارات بزرگ دارد که این نهاد فرهنگی در تثبیت، شکوفایی و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و بی همتا را ایفا کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور فعالانه در دوران هشت سال دفاع مقدس، سازندگی، امنیت ملی و اقتدار منطقه‌ای همه این‌ها بخشی از عملکرد سپاه پاسداران محسوب می شود، تصریح کرد: این نهاد پیش از آن که نهادی نظامی، امنیتی و دفاعی باشد، نهادی فرهنگی است که این مهم تفاوت بنیادین سپاه پاسداران با دیگر مجموعه ها و نهادها را نشان می دهد.

اسماعیلی ادامه داد: افرادی که در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عاشقانه لباس متحدالشکل سبز رنگ برتن می کنند برای آن است که قلب و روح پاسداران شیفته خدمت است.

به گفته وی، افتخارات سپاه پاسداران بیش از آن که ناشی از آموزش‌های نظامی و داشتن، تسلیحات نظامی و جنگ افزار باشد، بیشتر ناشی از روح ایمان، تقوای الهی میان پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

عضوکابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اینکه جامعه در یک فرآیند پنج‌گانه تدوین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت کند، به واسطه غلبه نگاه فرهنگی است که در ذات انقلاب اسلامی وجود دارد به همین دلیل مومن‌ترین و شریف ترین افراد که در مجموعه سپاه جمع شده اند، نگاهشان فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه زمانیکه شما با یک جریان تحریف مواجه هستید باید با جهاد تبیین به مقابله با آن برخواست، تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر نفوذ بسیاری در تبیین دارد به عنوان مثال خلق اثرهنری نقاشی از تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط هنرمند ایرانی روح الامینی یا ساخت و انتخاب فیلم سینمایی که از زندگی شهید حاج مهدی باکری ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر امسال نیز منتخب شد بازخوردهای بسیار مثبتی را در جامعه از خود به جای گذاشته و خواهند گذاشت.

اسماعیلی همچنین در ادامه موضوع قدرت نرم را امروز در دنیا موضوع غالب برشمرد که اگر کشوری با قدرت نظامی بر جامعه‌ای تسلط یابد چنانچه پشتوانه فرهنگی نداشته باشد همانند آنچه امروز در اشغال عراق توسط آمریکا مشاهده می‌کنیم، بطور یقین اقدام آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرشار از انسان‌های فاضل و فرهنگی است و در جامعه از سرداران اهل قلم کم نداریم، تاکیدکرد: کشور امروز بواسطه داشتن فرهنگ غنی در جایگاه ممتاز منطقه‌ای قرار گرفته از سویی قدرت نرمش تثبیت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: دشمن امروز در حوزه فرهنگ تمام امکانات و ظرفیت خود را به کار گرفته تا به قدرت نرم فرهنگی مردم ایران اسلامی ضربه بزند و تلاش دارد از همین حوزه فرهنگی که در واقع نقطه قوت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، وارد عمل شود از رو باید با ظرفیت بالای حوزه فرهنگ و هنر در جهاد تبیین به مقابله با جریان تحریف پرداخت.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم تجلیل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها