کد خبر: 537774
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۲:۲۰:۲۵
| |

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خبر داد:

الکترونیکی شدن حساب‌های شهرداری تا پایان سال

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از الکترونیکی شدن حساب‌ها و حذف چک از سیستم مالی شهرداری خبر داد.

الکترونیکی شدن حساب‌های شهرداری تا پایان سال
کد خبر: 537774
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۲:۲۰:۲۵

ابوالفضل فلاح در جریان بررسی تبصره یک لایحه بودجه شهرداری تهران در دفاع از ایجاد خزانه‌داری واحد در شهرداری تهران گفت: ایجاد خزانه‌داری واحد و واریز درآمدهای سازمان‌ها و شرکت‌ها جزء تکالیف برنامه‌ای شهرداری تهران است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که شورای انقلابی انضباط مالی را سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند اظهار کرد: تفاوت شورای انقلابی و قبلی در این است که تاکید بیشتر بر انضباط مالی، شفافیت و خزانه واحد دارد.

فلاح با بیان این‌که سال ۱۳۹۹ وزارت کشور شیوه‌نامه اجرایی خزانه‌ واحد را ابلاغ کرده ادامه داد: بعد از اجرای کامل خزانه‌ واحد شورا می‌تواند کل منابع و مصارف شهرداری را رصد کند اما قبل از این نمی‌توانست.

وی با بیان این‌که ما باید با شفافیت پاسخگوی مردم باشیم گفت: یکی از اثرات خوب این خزانه‌داری این است که به تاریک‌خانه‌هایی در گوشه کنار شهرداری بود چراغ انداختیم و آن را روشن کردیم.

وی با بیان این‌که شنیده شده است که برخی می‌گویند اگر پول به حساب واحد واریز شود طلبکاران می‌توانند حساب را مسدود کنند، اظهار کرد: حساب خزانه شهرداری نزد خزانه‌داری بانک شهر است و قابلیت ریسک حداقلی دارد.

وی با بیان این‌که ما انضباط مالی را شروع کرده‌ایم و تا پایان سال بحث الکترونیکی کردن پرداخت‌ها را اجرایی می‌کنیم، گفت: چک‌ها حذف می‌شود و سال آینده پرداخت به ذینفع نهایی شروع می‌شود و همه این برنامه‌ها منوط به حساب واحد است.

وی با بیان این‌که می‌خواهیم چک میان‌راهی را که موجب فساد می‌شد حذف کنیم ادامه داد: ما حالا حقوق را مستقیم پرداخت می‌کنیم و جالب است بدانید پرداختی که به عنوان حقوق به برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت مستقیم داشتیم کمتر از پولی است که به صورت گلوبال به سازمان‌ها می‌دادیم تا خودشان حقوق پرداخت کنند و ان‌شاءالله که مازاد دریافتی را صرف ماموریت‌ها می‌کردند.

وی با بیان این‌که ما درآمدهای شرکت‌ها و سازمان‌ها را دست نمی‌زنیم و صرف کارهای دیگر نمی‌کنیم، اظهار کرد: دولت مالیات بر ارزش افزوده را نداد و هنوز هم نداده است و ما در پرداخت حقوق مشکل داشتیم که البته از یک محل دیگر تامین شد اما دست به حساب شرکت‌ها نزدیم.

وی اضافه کرد: ما نیز قبول داریم که در متن لایحه قید شود که ظرف مدت معین مثلا ۱۴ روز پول شرکت‌ها و سازمان‌ها را در چارچوب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به آنها بازگردانیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها