کد خبر: 537149
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۲:۱۰:۱۶
| |

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

مردم استقبال خوبی از دز سوم واکسن کرونا نداشته‌اند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مشارکت مردمی یک اصل اساسی است، اهتمام برای پوشش سراسری واکسیناسیون بسیار ستودنی بود، اما دیدیم که در دز سوم مردم استقبال مطلوبی از تزریق واکسن های بوستر نداشتند و متاسفانه سرعت عمل مورد نظر را نداشتیم.

مردم استقبال خوبی از دز سوم واکسن کرونا نداشته‌اند
کد خبر: 537149
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۲:۱۰:۱۶

 کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست مجازی با خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد: ما امروز در عرصه پیشرفت در تولید دارو  به نقطه ای رسیده ایم که عمده واکسن ها در کشور تولید می شود و این یک پیشرفت بزرگ است.

به گزارش فارس، وی افزود: امروز  نیازمند همکاری بین بخشی در پدیده کرونا هستیم، اگر دستگاه ها پای کار نیایند نمی‌توانیم اقدامات مهمی را در کشور اجرایی کنیم. این دستگاه ها باید اقدامات مربوط به خود را به درستی انجام دهند تا بتوانیم در سلامت مردم گام های مهمی برداریم. مساله آب و جاده ها از آن جمله است که در سلامت مردم نقش مهمی را ایفا می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، مشارکت مردم در تأمین سلامت در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت:  مشارکت مردمی یک اصل اساسی است، اهتمام برای پوشش سراسری واکسیناسیون بسیار ستودنی بود، اما دیدیم که در دز سوم مردم استقبال مطلوبی از تزریق واکسن های بوستر نداشتند و متاسفانه سرعت عمل مورد نظر را نداشتیم.

وی بر تلاش برای حل مساله آلودگی تأکید کرد و گفت: اگر امروز غصه آلودگی ما را رنج می دهد این باید از سوی مسئولان ذی ربط پیگیری و رفع آن را در دستور کار قرار دهند.

حیدری ابراز کرد: در کلانشهرها با مساله افزایش کیفیت زندگی مردم روبرو هستیم، برخی ها در این شهرهای بزرگ برای درمان به بخش های خصوصی مراجعه و جست جوی سلامتی می‌کنند،این در حالی است که با مراجعه به مراکزبهداشت می توانند سلامتی خود را پایش و مانع ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و دیابت و ... شوند.

وی اضافه کرد: در روستاها ما توانسته ایم در دورترین نقطه کشور دغدغه های سلامت مردم را رفع کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: ما به خاطر سبک زندگی  به بیماری های مزمنی مانند دیابت و سرطان گرفتار شده ایم و باید با اموزش های لازم از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها