رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد:

راه‌اندازی ۲ دستگاه پیشرفته برای درمان بیماری‌های قلبی در بیمارستان مدرس

علیرضا زالی، گفت: یکی از این دستگاه‌ها، از جدیدترین وسایل برای انجام اکوکاردیوگرافی است که این امکان را فراهم می‌کند که بخشی از چالش‌های این حوزه به ویژه در ارزیابی بطن راست که یکی از معضلات حوزه اکوکاردیوگرافی است، مرتفع شود.

راه‌اندازی ۲ دستگاه پیشرفته برای درمان بیماری‌های قلبی در بیمارستان مدرس
کد خبر: 536947
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۴:۳۵:۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز سه شنبه در بیمارستان شهید مدرس با بیان اینکه همکاران دپارتمان قلب و عروق بیمارستان شهید مدرس در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای ارتقای فنی و علمی این مجموعه داشته‌اند، گفت: وابستگی به تجهیزات موجب شده بود که علی رغم وجود دانش مکفی در این مرکز ارایه بخشی از خدمات فراهم نباشد و خوشبختانه با به مدار پیوستن دو دستگاه جدید در حوزه قلب و عروق در این مرکز بخشی از این نیازها مرتفع می‌شود.

به گزارش ایسنا،  علیرضا زالی، گفت: یکی از این دستگاه‌ها، از جدیدترین وسایل برای انجام اکوکاردیوگرافی است که این امکان را فراهم می‌کند که بخشی از چالش‌های این حوزه به ویژه در ارزیابی بطن راست که یکی از معضلات حوزه اکوکاردیوگرافی است، مرتفع شود.

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه دیگر امکان مقابله و حذف کانون‌هایی که موجب بی‌نظمی‌های قلبی به ویژه بعد از سکته‌های قلبی می‌شود، میسر شده است.

زالی تاکید کرد: بیمارستان شهید مدرس یکی از ریشه دارترین بیمارستان های آموزشی دانشگاه است و جایگاه و قدمت این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان آموزشی در دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر ضرورت رفع خلاء خدمات آموزشی و درمانی در نظام خدمات دانشگاه، لزوم راه اندازی یک مرکز عالی کاردیولوژی و قلب و عروق را در دانشگاه با استفاده از ظرفیت های علمی بیمارستان شهید مدرس یادآور شد.

زالی در ادامه با اشاره به مدیریت راهبردی ریاست بیمارستان شهید مدرس نسبت به آمادگی دانشگاه برای عملیاتی کردن برنامه‌های مدیریتی این مرکز اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش پررنگ این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی در روزهای سخت مبارزه با کرونا، از تلاش‌های کادر این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به ۶ هزار بیمار بستری و ۲۱ هزار بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ قدردانی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره بر اهمیت ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در دوران پاندمی، بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع تاکید کرد.

زالی در ادامه بر پتانسیل بیمارستان شهید مدرس در توسعه خدمات حوزه قلب و عروق به عنوان یک سانتر آموزشی مهم در دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به افت درآمد بیمارستان‌های دانشگاه در دوران مبارزه با کرونا، خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های خیرین در این مرکز شد.

بنابراعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه برنامه دکتر سعید علی پور پارسا - رییس مرکز پزشکی، درمانی و آموزشی شهید مدرس با اشاره به ظرفیت های علمی این مرکز و نیازهای بیمارستان شهید مدرس در حوزه تجهیزات پزشکی، راه اندازی این دستگاه‌ها را گامی مثبت در جهت عملکرد بهتر این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی در حوزه قلب عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها