کد خبر: 536777
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۸:۵۴:۳۳
| |

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از مرکز ارتباطات مردمی بازدید کرد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ضمن گفت و گوی چهره به چهره با مراجعان به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از مرکز ارتباطات مردمی بازدید کرد
کد خبر: 536777
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۸:۵۴:۳۳

هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن بازدید از مرکز ارتباطات مردمی با تعدادی از مراجعه‌کنندگان دیدار و جزییات پرونده آن‌ها را بررسی کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی دادیار دادسرای دیوان عالی و مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه و محمود حکیم مدیرکل نظارت و بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد پرونده‌هایی با موضوعات مختلف حقوقی و کیفری بررسی و دستور رسیدگی ویژه به مراجع قضایی مربوطه صادر شد.

صادقی در رابطه با این نشست اظهار کرد: دیدار‌های مردمی مسئولان عالی قضایی اقدام ارزشمندی است که در دوره تحول و تعالی انجام می‌شود. در این دیدارها، مردم آزادانه مشکلات و تقاضا‌های خود را مطرح می‌کنند و در همان جلسه دستورات لازم برای حل مشکل صادر می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ضمن توضیح درباره تعدادی از این پرونده ها، عنوان کرد: اکثر پرونده‌ها مطروحه در این جلسه مربوط به شورا‌های حل اختلاف بود که دستور پیگیری آن‌ها صادر شد تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های مراجعان در صورتی قابل حل خواهد بود که قانونی باشد، عنوان کرد: در صورتی که خواسته‌های مطرح شده قانونی نباشد، توضیحات لازم از جانب مسئولان حاضر در این دیدار‌ها در خصوص غیرقابل حل بودن مشکل به آن‌ها ارایه خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشوربا تاکید بر تداوم این دیدارها، گفت: دیدار‌های مردی فقط به جلسات در این مرکز منتهی نمی‌شود و هر یک از معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های دستگاه قضاجلسات رسیدگی به مراجعان مردمی را دارند.

در ادامه مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه درباره نحوه رسیدگی به مراجعات روزانه توضیحاتی را ارائه داد و گفت: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ مراجعه حضوری داریم که پرونده‌های آن‌ها با دقت تمام توسط کارشناسان بررسی می‌شود. در برخی موارد هم پرونده‌ها کثیر الشاکی هستند که موضوع پرونده با مراجع عالی قضایی مطرح شده و جلساتی نیز برای حل و فصل آن‌ها تشکیل می‌شود.

علی اصغر رفاهی، افزود: همچنین برخی پرونده‌های مراجعه کنندگان بنا بر اقتضا، پس از بررسی توسط کارشناسان به مراجع قضایی مربوطه ارجاع داده می‌شود تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها