کد خبر: 536564
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۲۴:۴۸
| |

مجمع مطالبه‌گران مردمی یزد آغاز به کار کرد

مجمع مطالبه‌گران مردمی استان یزد با برگزاری اولین نشست خود و انتخاب دبیر، فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

مجمع مطالبه‌گران مردمی یزد آغاز به کار کرد
کد خبر: 536564
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۲۰:۲۴:۴۸

مجمع مطالبه گران مردمی استان یزد عصر امروز با حضور جمعی از فعالان عرصه مطالبه گری استان، مسئولان و فعالان عرصه مطالبه گری کشور برگزار شد.

به گزارش مهر، مسئول شبکه‌سازی مطالبه گران مردمی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله العظم در این نشست گفت: نشست‌های ملی مطالبه گری در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف جزو کارنامه موفق قرارگاه بقیه‌الله در باب مطالبه گری و عدالت‌خواهی است.

محسن استوار ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی و توانمندسازی جمع‌های مطالبه گری یک اتحاد و انسجام بین بدنه اجتماعی و حاکمیت ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در راستای شبکه‌سازی و هم‌افزایی و انسجام بین مطالبه گران از سال ۱۴۰۰ نسبت به تشکیل مجامع استانی اقدام شده و این کار با این هدف صورت می‌گیرد که بتوانیم روابط بین جبهه مطالبه گران را تشکیل دهیم.

استوار با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم با شبکه فساد مبارزه کنیم باید شبکه منسجم جمعی و مردمی داشته باشیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب همچنین در دیدار با دانشجویان، بر ضرورت تشکیل شبکه اطلاعات مردمی مبارزه با فساد تأکید کردند و ایده اصلی شبکه‌سازی در عرصه مطالبه گری از اینجا شکل گرفت.

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد شبکه مطالبه گران ادامه داد: در حال حاضر استان‌ها مطالبه گران استان دیگر را نمی‌شناسند وقتی هم‌افزایی داشته باشیم می‌توانیم کارهای مؤثرتری را در استان‌ها و کشور انجام دهیم و در عرصه‌های فعالیت رسانه‌ای، حقوقی، تبادل اطلاعات و مستندسازی و… نیز رشد داشته باشیم.

مجمع مطالبه‌گران، محل هم‌افزایی و توانمندسازی نیروهای مردمی

دبیر مجمع مطالبه گران مردمی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های موفق و سوابق مطالبه گری گروه‌های مردمی بر ضرورت اتحاد و انسجام این جمع‌ها تأکید کرد و افزود: از سوی دیگر اجتماع بین بدنه اجتماعی و حاکمیت در راستای مبارزه با فساد نیز باید پیگیری شود و تحقق این مهم درگرو هم‌افزایی مطالبه گران و مسئولین ذی‌ربط در این عرصه است.

اسماعیلی با اشاره به شکل‌گیری شبکه‌های مطالبه گران در سطح کشور، تصریح کرد: در مجامع استانی همه‌ی هسته‌های مطالبه گر فعال در استان، که در عرصه‌های مختلف و موضوعات گوناگون مطالبه گری داشته‌اند دورهم جمع می‌شوند و نهضت مطالبه گران در شهرستان‌ها و استان‌ها و کشور را پیگیری خواهند کرد.

وی یادآور شد: انجام کارهای مؤثر در گروه هم‌افزایی گروه‌ها و هسته‌های مطالبه گری در سطح شهرستان، استان و کشور است.

این فعال عرصه مطالبه گری آموزش، توانمندسازی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و عرصه‌های مطالبه گری را از برنامه‌ها و اهداف مجمع مطالبه گران دانست و ادامه داد: در قالب شبکه‌سازی‌ها، فعالیت‌ها و خدماتی در عرصه‌های حقوقی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها