کد خبر: 536321
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۹:۲۱:۲۰
| |

افزایش 475 درصدی مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان طی یک هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن 1400، تعداد موارد مثبت جدید به نسبت هفته قبل از آن با 475 درصد افزایش به 5 هزار و 923 نفر رسید.

افزایش 475 درصدی مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان طی یک هفته
کد خبر: 536321
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۹:۲۱:۲۰

سید محمد هاشمی شهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعله های امیکرون روز به روز زبانه می کشد و در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن 1400 تعداد موارد مثبت جدید به نسبت هفته قبل از آن با 475 درصد افزایش به 5 هزار و 923 نفر رسید که تعداد موارد مبتلا به کرونا 4 هزار و 889 نفر بیشتر از مدت مشابه در هفته قبل ازآن است.

به گزارش فارس، سید محمد هاشمی شهری ادامه داد:  همچنین تعداد موارد بستری نیز 250 درصد افزایش داشته است وموارد فوت نیز در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن ماه نسبت به هفته قبل از آن 7 نفر افزایش داشته است.

وی گفت: وضعیت استان به لحاظ رنگ بندی در بروز رسانی مورخ 16 بهمن ماه وزارت بهداشت، شهرستان نیمروز  در وضعیت آبی و ایرانشهر و بمپور و نیکشهر در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد هستند.

هاشمی با بیان اینکه در تابستان و همزمان با موج قبلی ویروس کرونا با مشارکت هم استانی عزیز در تزریق دز دوم واکسن کرونا بسیاری از مردم از خطرات دلتا درامان ماندند گفت: با توجه به اینکه هم اکنون میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح استان 19 درصد است نیازمند مشارکت بیشتر مردم در تزریق دز سوم می باشیم.

وی ادامه داد: از هم استانی ها درخواست می کنیم تا در صورتی که تاکنون نسبت به تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی و یا پایگاه های منتخب واکسیناسیون مراجعه و با توجه به سرعت همه گیری سویه امیکرون  علاوه بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و  استفاده از ماسک مورد تاکید است.

*تزریق بیش از 318 هزار دز سوم در سیستان و بلوچستان

وی از آمادگی مراکز بهداشتی درمانی برای پذیرش احتمالی بیماران کرونا خبر داد و گفت: آمار واکسیناسیون در استان آمار غیر قابل قبولی است که مردم باید برای حفظ سلامتی خود حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر هاشمی ادامه داد:  تاکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان 3 میلیون و 497 هزار و 550 هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد تنها 318 هزار و 267 نفر دز سوم را تزریق نموده اند

دکتر هاشمی همچنین ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در گروه دانش آموزی 12 تا 18 سال استان نیز 567 هزار و 251 دز می باشد

وی با بیان اینکه تعداد بیماران تنفسی بستری در مراکز درمانی سطح استان نیز افزایش داشته است گفت: درحال حاضر 125 بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری می باشند که بر اساس آزمایشات انجام شده  ابتلای 39 نفر از آنان به کرونا قطعی است

وی ادامه داد:  در 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 مورد فوتی در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته ایم  که با فوت این عزیزان تعداد کلّ موارد فوت ناشی از بیماری در سیستان و بلوچستان به  2675 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه موج جدید با سویه امیکرون در حال اوج گرفتن در سطح استان می باشد گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای امیکرون این سوش به نظر می رسد خطرناک تر از دلتا باشد و نباید گول میزان پایین بیماران بستری و بدحال را بخوریم و چند روز آینده قطعا با حجم بسیار بالایی از مراجعات به مراکز درمانی مواجه خواهیم بود و کودکان، افراد سالمند، بیماران خاص، مادران باردار و غیره با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون در امان نخواهند بود

 هاشمی افزود:  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون می توانیم در مقابل این سوش ایمن باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها