کد خبر: 536307
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۸:۰۸:۱۰
| |

بروز دره‌های محرومیت در برخی مناطق،ناشی از توزیع نامتوازن پروژه‌های توسعه شهری است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ایجاد دره‌های محرومیت در برخی مناطق شهر ناشی از توزیع نامتوازن پروژه‌های توسعه شهری است.

بروز دره‌های محرومیت در برخی مناطق،ناشی از توزیع نامتوازن پروژه‌های توسعه شهری است
کد خبر: 536307
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ۱۸:۰۸:۱۰

روح‌الله رشیدی در بیست‌ودومین جلسه فوق‌العاده کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: پیرو جلسه گذشته به پیشنهاد اعضای کمیسیون مقرر شد تا از شهرداران مناطق و معاونت مالی و اقتصادی دعوت شود که یک سری گزارشاتی در خصوص درآمد و بودجه پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۱ ارائه دهند.

به گزارش فارس، وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: چالشی که ما دائما در حوزه عملی و نظری با آن مواجه هستیم بحث مناطق معین و نقش خزانه‌داری متمرکز بوده که در این راستا سوالاتی در ذهنمان خطور می‌کند و بهتر است به جواب آنها دست یابیم.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طبق پرسش اعضای کمیسیون از شهرداری می‌خواهیم به ما بگویید که پیوند بین معاونت برنامه‌ریزی و مالی‌اقتصادی تا چه اندازه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته یک سری مسائل در خصوص توزیع نامتوازن پروژه‌های توسعه شهری وجود داشته که بعدها این موضوع باعث ایجاد دره‌های فقر و محرومیت در برخی نقاط شهری شده است.

رشیدی در ادامه‌ی سخنان خود یادآور شد: در دوره‌های قبلی مناطق معین ایجاده شده که خروجی آن کم بوده که ما اکنون می‌خواهیم با خزانه‌داری متمرکزبخشی از مشکلات را حل و رفع کنیم.

فریدون بابایی‌اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه بیان کرد: در تدوین بودجه، برنامه‌ریزی و محوریت باید با یکی از نهادهای ذی‌ربط شهرداری همچون معاونت برنامه‌ریزی باشد، تا یک نهاد در خصوص دغدغه‌های ما پاسخ‌های لازم را ارائه دهد.

وی در ادامه‌ی سخنان خود گفت: خلاء‌هایی در خصوص مناطق معین وجود دارد که انتظارمان این است معاونت برنامه‌ریزی در این راستا اقداماتی اتخاذ کند.

علی نوای‌باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه عنوان کرد: بهتر است معاونت اقتصادی در خصوص مناطق معین و تحقق بودجه خزانه‌داری متمرکز توضیحاتی ارائه دهد.

وی در ادامه‌ سخنان خود افزود: موضوع خزانه‌داری متمرکز به عنوان ابزار و ظرفیت موجود در مناطق معین خوشبختانه در حال اجرایی شدن است که نیاز است در این راستا گزارشاتی به ما ارائه داده شود.

این عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ضروری است در راستای بودجه ابهامات موجود رفع شود.

باغبان افزود: انتظارمان در خصوص خزانه‌داری متمرکز این است که اولویت اجرا این مهم با شهرداری و نظارت‌اش بر عهده شورای اسلامی شهر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بهتر است تعداد پروژه‌ها را طوری تعریف کنیم تا بتوانیم آنها را در سریع‌ترین زمان به اتمام برسانیم، همچنین در خصوص پروژه‌های عمرانی بهتر است مطالعات کاملی داشته باشیم.

باغبان در ادامه یادآور شد: در خصوص مناطق معین نیز باید تعاریف دقیقی داشته باشیم، همچنین هزینه‌های پروژه‌های عمرانی را بهتر است به موقع پرداخت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها