کد خبر: 535412
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۲۹:۴۵
| |

استاندار تهران تاکید کرد:

تشدید نظارت شهرداران استان تهران به ساخت و سازهای غیرمجاز

استاندار تهران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند بر ضرورتتشدید نظارت شهرداران استان استان تهران به ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

تشدید نظارت شهرداران استان تهران به ساخت و سازهای غیرمجاز
کد خبر: 535412
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۲۹:۴۵

محسن منصوری عصر دوشنبه در نخستین نشست تخصصی شهرداران استان تهران که با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و شهرداران استان در محل اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد با بیان اینکه فصل جدیدی از خدمت رسانی در کشور آغاز شده و تغییرات در مدیریت اجرایی و شهری طبیعی است، اظهار داشت: مردم همه ارکان دولتی و غیر دولتی اعم از شهرداری‌ها را در چارچوب دولت می‌دانند و از این رو شهرداری‌ها با ارائه خدمات مناسب در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار پیشرو هستند.

به گزارش مهر، استاندار تهران با اشاره به اینکه کمبود سرمایه اجتماعی را که در گذشته به وجود آمده باید جبران کنیم و جبران این موضوع تنها با پول، منابع و اعتبارات میسر نیست گفت: از شهرداران توقع دارم که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی پرچمدار باشند و نباید تنها به کارهای عمرانی و شهرسازی اکتفا کنند.

وی افزود: در مجموعه شوراها و شهرداری‌ها ممکن است سلایق سیاسی وجود داشته باشد، اما در سطح شهرداری‌ها مطلقاً نباید کار سیاسی اتفاق بیافتد چراکه جنس کار شهرداری مدیریت شهری و فرهنگی و غیر سیاسی است و تمام ارکان اجرایی شهرستان اعم از فرماندار بخشدار و شهردار باید با همدلی و هم افزایی شبانه روزی و جهادی به مردم خدمت کنند.

منصوری با اشاره به وجود مشکلات در شهرهای استان تهران عنوان داشت: در برخی شهرستان‌های استان تهران شاهد مشکلاتی هستیم که به سبب مشخص نبودن حریم شهرها اتفاق افتاده و برای رفع این مشکل طرح جامع تقسیمات کشوری استان تهران در دست تدوین است.

استاندار تهران تاکید کرد: تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک بین شهرداری‌ها ضروری است، چرا که منابع دولت برای اجرای طرح‌های عمرانی و شهری منابع کافی نیست و باید پروژه‌های بین شهری مشترک بین چند شهر همجوار تعریف کنیم، به عنوان نمونه می‌توان این طرح‌ها را در شهرهایی که با هم پیوستگی جغرافیایی و فرهنگی دارند عملیاتی کرد.

منصوری با تاکید بر اینکه اعتبارات ارزش افزوده باید در اجرای پروژه‌های شهری هزینه شود، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند و به دنبال اجرای طرح‌های اجتماعی و فرهنگی و شهری باشند.

وی افزود: شهرداران، تعهد دولت در مسکن ملی به مردم را عملیاتی کنند و می‌توانند با معرفی زمین این طرح را عملیاتی کنند و اجرای این طرح در واقع فرصت بی بدیل برای استان است و به شهرداران در تغییر کاربری زمین‌های معرفی شده کمک ویژه خواهیم کرد.

استاندار تهران عدم نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را پاشنه آشیل شهرداران در استان تهران دانست و ادامه داد: شهرداران نظارت جدی به ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند و باید در این بخش تشدید نظارت صورت گیرد.

منصوری با بیان اینکه اساساً جنس خدمت در شهرداری‌ها کارگشایی است و شهرداران ملاقات‌های بی واسطه با شهروندان را در دستور کار قرار دهند، گفت: به دلیل اشرافی که به شهرستان ورامین داشتم و با ریسک مدیریتی توانستیم مشکل ۱۳۰۰ خانواده عضو در تعاونی فرهنگیان را بعد از ۲۵ سال بلاتکلیفی رفع کنیم و اصلاً مردم نباید اسیر بی تدبیری‌های مدیریتی شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها