کد خبر: 534832
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۸:۵۵:۵۹
| |

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در زنجان/هشداری برای آغاز پیک ششم

با توجه به پذیرش ویروس کرونا در بین مردم و عادی شدن این امر، گویا پروتکل‌های تدوین شده در این موضوع پاسخگوی شرایط نیست به همین دلیل باید تدابیر ویژه‌ای لحاظ شود.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در زنجان/هشداری برای آغاز پیک ششم
کد خبر: 534832
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۱۸:۵۵:۵۹

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا، رنگ کرونایی شهر زنجان هم از آبی به زرد تغییر کرده است، از این رو دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان ضمن هشدار نسبت به رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی، به شهروندان در مورد تزریق دز سوم واکسن هم تاکید مبرم دارند.

به گزارش فارس، بر همین اساس در حال حاضر 9 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر زنجان طبق برنامه زمانبندی فعال هستند که آخرین برنامه تزریق واکسن‌های کرونا در شهر زنجان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، صورت می‌گیرد.

واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و اسپایکوژن در همه پایگاه‌ها موجود است.

واکسن آسترازنکا در پایگاه‌های برق، پیام و امام علی (ع) موجود است که با اولویت نوبت دوم و نوبت سوم مسافرین خارج کشور، زائرین و عوامل حج تمتع سال آینده ( پایگاه امام علی) و افرادی که در نوبت‌های قبلی واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

واکسن اسپوتنیک در پایگاه‌های پردیس، خودرویی، برق و پیام موجود است و واکسن پاستوکووک پلاس فعلا موجود نیست و به محض دریافت از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایگاه‌های واکسیناسیون توزیع خواهد شد.

 بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه 1398 تاکنون 36 هزار و 881 نفر از بیماران مشکوک مبتلا به کووید ۱در بیمارستان بستری شده‌اند که 11 هزار و 593 نفر مبتلایان قطعی بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 136 هزار و 703 مورد بوده است که 294 مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 150 هزار و 150 نفر رسیده است.

در حال حاضر 75 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که چهار مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک 13 هزار و 447 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 833 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شایان ذکر است، با توجه به عادی انگاری و در واقع پذیرش وجود این بیماری، نوی بی تفاوتی در بین مردم مشاهده می‌شود که زمینه شیوع هر چه بیشتر آن را در سطح جامعه موجب خواهد شد از این رو باید تدابیر ویژه برای تغییر این شرایط لحاظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها