کد خبر: 534656
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۱:۵۲:۳۵
| |

فراهم شدن امکان ارتباط غیرکلامی با پلیس در سامانه 110

فرمانده انتظامی استان، فراهم شدن امکان ارتباط غیرکلامی با پلیس را از کارکردهای مهم سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 قلمداد کرد.

فراهم شدن امکان ارتباط غیرکلامی با پلیس در سامانه 110
کد خبر: 534656
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ ۱۱:۵۲:۳۵

سردار کیوان ظهیری، فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 اظهار داشت: همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی فوریت های پلیسی، سامانه پیام کوتاه 110 در سطح کشور راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی غرب استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت نیروی انسانی را جامعه ناشنوایان تشکیل می دهد که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت های پلیسی نبوده و علیرغم اقدام های بسیار خوب پلیس در حوزه خدمات رسانی به شهروندان، تاکنون ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر برقرار نشده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه برخی از هموطنان نیز به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه 110 نمی باشند که بحمدالله امروز با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، دانسته و افزود: گسترش عدالت اجتماعی، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه پیامکی است.

سردار ظهیری در تشریح قابلیت های سامانه پیام کوتاه 110 یادآور شد: سامانه پیامکی 110 در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با سرشماره 110212 از ابتدای بهمن ماه سال 1400 راه اندازی و فعال شده است و شهروندان می توانند اخبار مربوط را جهت رسیدگی و پیگیری در هر ساعتی از شبانه روز از طریق پیامک به شماره اعلامی ارسال کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها