کد خبر: 534577
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۵:۵۰:۰۷
| |

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد:

اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال خبر داد و گفت: کمیته تخصصی بومی‌سازی مسکن متناسب با فرهنگ مردم و کویری بودن منطقه در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌ جنوبی راه اندازی شود.

اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال
کد خبر: 534577
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۵:۵۰:۰۷

احمد خرم، امروز چهارشنبه ۶ بهمن در سفر به خراسان جنوبی و در نشست نقش نظام مهندسی در ساختمان و سازمان شهری از این سازمان بعنوان موسسه‌ غیر دولتی و غیرانتفاعی و بزرگترین سمن کشور و قاره آسیا یاد کرد و افزود: نزدیک ۶۰۰ هزار نفر مهندس در حوزه عمران و شهرسازی عضو این سازمان هستند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: جلب مشارکت حرفه‌ای در اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، سازماندهی و نظارت بر ساخت و سازهای شهری، آموزش‌های مهارتی منطبق بر مسائل فنی‌ و اجرائی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهمترین اهداف سازمانی این موسسه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  خاطرنشان کرد: ناهماهنگی دستگاههای دولتی، عدم وجود زیرساخت‌های قانونی و عدم حضور مجریان ذی‌صلاح در اجرای طرح‌های عمرانی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی سازمان نظام‌مهندسی می‌باشد.

خرم خواستار هماهنگی وزارت و شهرسازی و  شهرداری‌ها با این نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی شد و گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای ایجاد امنیت و آسایش مردم باید در دستور متولیان کار باشد. 

وی اظهار کرد: در سال ۵۸ عمر مفید ساختمان در ایران ۳۰ سال بود که در حال حاضر به ۲۵ سال تقلیل یافته است.

وی بر توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه عمرانی و ساختمانی کشور تاکید کرد و ادامه داد: نه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم‌ و نه در راستای آشنایی‌ مردم با حقوق شهروندی و مطالبه‌کری دوره‌های آموزشی و  ترویجی لازم را برگزار کرده‌ایم.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از عملکرد تعاونی‌های مسکن انتقاد کرد و گفت: بنیاد مسکن بعنوان کارگزار با بهره‌گیری از افراد متخصص در ساخت‌وسازهای روستایی موفق عمل کرده است که می‌تواند الگو باشد.

خرم از بازنگری کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال خبر داد و افزود: طرح بازنگری این ماده در کمیسیون دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که خبر مسرت بخشی است.

وی از استانداردسازی و زیباسازی معابر و بلوک‌گذاری بلوارهای شهر بیرجند اظهار رضایت‌ کرد و گفت: کمیته تخصصی بومی‌سازی مسکن متناسب با فرهنگ مردم و کویری بودن منطقه در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌ جنوبی راه اندازی شود.

خرم با اشاره به مشکل کسری مسکن و تقاضای انباشته مسکن در شهر بیرجند، یادآور شد: باید سازمان نظام مهندسی در این بخش به صورت حرفه‌ای ورود کند و کارگزاری انبوه سازی در بیرجند را بر عهده بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها