کد خبر: 534491
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۱:۰۶
| |

زنگ خطر شیوع "امیکرون" در مازندران به صدا درآمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با حضور نیافتن مردم برای تزریق دوز سوم، زنگ خطر به صدا درآمده است به طوری که عباس‌آباد به رنگ زرد در آمده و تا آخر هفته، یا ابتدای هفته آینده ممکن است وضعیت مازندران بدتر شود.

زنگ خطر شیوع "امیکرون" در مازندران به صدا درآمد
کد خبر: 534491
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۱:۰۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با حضور نیافتن مردم برای تزریق دوز سوم، زنگ خطر به صدا درآمده است به طوری که عباس‌آباد به رنگ زرد در آمده و تا آخر هفته، یا ابتدای هفته آینده ممکن است وضعیت مازندران بدتر شود.

به گزارش ایسنا، قاسم اویس با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در مازندران، اظهار کرد: وضعیت واکسیناسیون در مازندران خوب نیست به طوری که تاکنون تنها ۳۵ درصد از دوز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه باید معادل ۶۰ درصد از جمعیتی که سررسید آن‌ها رسیده است تزریق انجام می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ هدف گذاری ۲۵ درصد از واکسیناسیون دوز سوم عقب هستیم چرا که مردم برای تزریق واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند و با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی، آگاهی بخشی از طریق رسانه‌ها باید انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: در تزریق واکسن، ۲۰ درصد از لحاظ زمانی نیز عقب هستیم زیرا باید سه هفته قبل مردم تزریق دوز سوم را انجام را انجام می‌دادند و این زمان را از ما گرفته و این موضوع باعث افزایش بار بیماری می‌شود.

اویس با اشاره به اینکه با وجود مشارکت خوب واکسیناسیون در دوز اول و دوم اما مشارکت در دوز سوم ضعیف است، تصریح کرد: ۹۷/۵ درصد دوز اول و ۹۱ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند اما مردمی که این همه استقبال برای واکسیناسیون در دوزهای اول و دوم داشتند برای دوز سوم کوتاهی می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه برخی مردم از تعداد تزریق واکسن خسته شده اند می گویند چند دوز دیگر باید تزریق شود، گفت: برخی واکسن‌ها مانند فلج اطفال و کزاز ۴ تا ۶ دوز هم دارد و مردم کودکان خود را به جهت ایمنی‌بخشی واکسینه می‌کنند پس عنوان خستگی از تزریق بی معنا است و باید به فکر ایمنی بخشی باشند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در پاسخ به این سوال که در میان مردم عنوان می‌شود فاصله واکسن های دیگر چند ساله است اما در کرونا در عرض چند ماه چندین دوز باید تزریق شود و در گزارش‌های مردمی یکی از دلایل عدم مشارکت این مسئله نیز است، اظهار کرد: فاصله زمانی کوتاه به این دلیل است که واکسیناسیون در حوزه کرونا علم جدیدی است و خطا ممکن است داشته باشد اما آن خطا در زمان واکسیناسیون است، خود واکسیناسیون هیچ خطا و مشکلی ندارد و حقیقی است.

 اویس ادامه داد: وضعیت مازندران نیز به دلیل تزریق دوز اول و به خصوص در دوز دوم خوب بوده است، در ابتدا اعلام شد که ۶ ماه پس از تزریق واکسن دوم مرحله سوم باید انجام شود و الان گفته شده سه ماه پس از واکسیناسیون نوبت دوم که باید گفت، میزان اثربخشی واکسن ملاک عمل است.

 وی گفت: با حضور نیافتن مردم برای تزریق دوز سوم، زنگ خطر به صدا درآمده است به طوری که عباس آباد به رنگ زرد در آمده و تا آخر هفته، یا ابتدای هفته آینده ممکن است وضعیت مازندران بدتر شود زیرا موارد سرپایی و بستری افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در پاسخ به بررسی وضعیت امیکرون در استان نیز گفت: روزانه موارد امیکرون در حال افزایش است و اگر یک مورد ابتلا به امیکرون داریم، باید بگوییم حداقل ۵۰ نفر دیگر درگیر هستند. هم وضعیت امیکرون و هم وضعیت سرپایی و بستری رو به افزایش است.

اوویس در توصیه‌ای گفت: تزریق دوز سوم واکسن، استفاده از ماسک، تهویه فضای بسته و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها