سازمان جهانی گردشگری:

صنعت گردشگری جهان تا سال ۲۰۲۴ بهبود نمی‌یابد

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) هشدار داد که سویه بسیار مسری ویروس کرونا یعنی اومیکرون اگرچه خفیف است، اما "بهبودی" این بخش را در اوایل سال ۲۰۲۲ مختل خواهد کرد.

صنعت گردشگری جهان تا سال ۲۰۲۴ بهبود نمی‌یابد
کد خبر: 534058
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۰:۳۲:۰۸

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اعلام کرد که بخش گردشگری در سال گذشته در مقایسه با سال 2020 که با کاهش 73 درصدی ورود گردشگران بین المللی بدترین سال ثبت شده در طول تاریخ بود، 4 درصد رشد کرد.

به گزارش تسنیم، این سازمان افزود که سویه بسیار مسری ویروس کرونا یعنی اومیکرون اگرچه خفیف است، اما "بهبودی" این بخش را در اوایل سال 2022 مختل خواهد کرد.

به گفته این نهاد سازمان ملل، انتظار نمی‌رود که ورود گردشگران به کشورهای مختلف جهان تا سال 2024 به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگردد.

سازمان جهانی گردشگری گفت: سرعت بهبودی در تمام مناطق جهان به دلیل درجات مختلف محدودیت‌های کرونایی، نرخ واکسیناسیون و اعتماد مسافران، کند و نامتوازن باقی می‌ماند.

بر اساس این گزارش، در اروپا و آمریکا، تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته نسبت به سال 2020 به ترتیب 19 و 17 درصد افزایش یافته است.

در عین حال، در خاورمیانه، ورودی ها در سال گذشته 24 درصد کاهش یافت، در حالی که در منطقه آسیا و اقیانوسیه 65 درصد کمتر از سطح سال 2020 و 94 درصد کمتر از سطح قبل از شیوع کرونا بود.

این سازمان همچنین افزایش 30 تا 78 درصدی ورود گردشگران بین‌المللی را در سال جاری میلادی نسبت به سال 2021 پیش‌بینی می‌کند، در حالی که همچنان بسیار پایین‌تر از سطح سال 2019 باقی می‌ماند.

در این گزارش آمده است که درآمد بخش گردشگری جهان در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 72 درصد کاهش داشته است.

سازمان جهانی گردشگری گفت: سهم اقتصادی گردشگری در سال 2021 (که بر حسب تولید ناخالص داخلی مستقیم گردشگری اندازه‌گیری می‌شود) 1.9 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که بالاتر از 1.6 تریلیون دلار در سال 2020 است، اما هنوز بسیار کمتر از رقم قبل از همه‌گیری 3.5 تریلیون دلار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها