کد خبر: 533959
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۹:۳۷:۰۸
| |

با ایجاد راسته بازاری در خیابان‌ها برخورد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز در بسیاری از خیابان‌ها راسته بازاری برای یک صنف ایجاد شده که وضعیت آن خیابان را تحت تأثیر شدید خود قرار داده است، با این موضوع باید به طور جدی برخور شود،

با ایجاد راسته بازاری در خیابان‌ها برخورد شود
کد خبر: 533959
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۹:۳۷:۰۸

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از نمودهای بارز در توسعه‌یافتگی کشورها، رفتارهای فرهنگی به خصوص رفتارهای ترافیکی است، امروز بی‌انضباطی و بی‌بندوباری اجتماعی و ترافیکی در سطح شهر وجود دارد که زیبنده مردم و جامعه اسلامی نیست.

به گزارش فارس، وی توجه و شناخت کوتاهی‌ها، کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌های دستگاه‌های مسؤول در این حوزه را امری ضروری و لازم دانست و بر این نکته تأکید کرد که برطرف کردن این اشکالات امری لازم است.

قربانی در ادامه به فقدان زیرساخت‌ها در شهرسازی و بی‌توجهی به مقوله کاربری زمین به عنوان یکی از دلایل مشکلات ترافیکی اشاره کرد و گفت: این موضوع با مباحث اقتصادی و ارزش افزوده گره خورده و بسیاری از کاربری‌های زمین‌ با بی‌توجهی تغییر کاربری پیدا کرده و شهر، مردم شهر و مدیریت شهری را دچار مشکل کرده و می‌کند.

مصرف بی‌رویه سوخت و انرژی در حوزه خودرویی حمل و نقل از دیگر عوامل این رخداد بود که نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به آن پرداخت و بیان کرد: بی‌انضباطی در این حوزه نیز بر همه عیان و آشکار است، سرانه استفاده سوخت در بین ما نسبت به دیگر کشورها بیشتر و بالاتر بوده و الگوی مناسب برای جابجایی در بین مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت‌سالاری در ساختار‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی دیگر از دلایل است که به مشکلات افزوده است، نبود هماهنگی در تصمیم‌گیری‌های حوزه حمل و نقل در کلانشهرها توسط دستگاه‌های مختلف نیز سبب این بی‌انضباطی ترافیکی شده است.

قربانی عدم هماهنگی بین پلیس راهور و مدیریت شهری که این روزها به شدت خودش را نشان می‌دهد به عنوان یکی دیگر از علل بیان کرد و افزود: امروز می‌بینیم که پلیس راهور کار دیگری می‌کند و مدیریت شهری درخواست دیگری دارد، اگر برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود در آینده به ویژه در روزهای نزدیک به آخر سال و افزایش حجم ترددها، گرفتاری‌های مردم دوچندان خواهد شد.

حضور کم‌رنگ پلیس در صحنه‌های ترافیکی قابل مشاهده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حضور کم‌رنگ پلیس در صحنه‌های ترافیکی قابل مشاهده است، ابراز کرد: پلیس راهور مسؤولیت و وظایفی برعهده دارد، پیشنهاد می‌کنم اگر لازم است در یکی از جلسات علنی شورا دعوت شوند و مسائل خود را مطرح کنند تا بررسی کنیم که دچار چه مشکلاتی هستند که به اجرای وظایف ذاتی و قانونی پلیس راهور توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: گاهی در یک چهارراه به واسطه گره خوردن خودروها داخل یکدیگر و نبود یک نفر که بتواند این وضعیت را تمام کند مردم ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند که مباحث زیست محیطی، انرژی و اجتماعی را هم در پی دارد و باید نسبت به این موضوع جدی برخورد شود.

با ایجاد راسته بازاری در خیابان‌ها برخورد شود

قربانی گره خوردن مسائل سیاسی کشور و مشکلات اقتصادی با عدم برخورد مناسب با معضلات ترافیکی را نیز از دیگر علل این مشکلات ترافیکی دانست و بیان کرد: هیچ دلیلی ندارد مسائل سیاسی و اقتصادی را با مسائل اجتماعی و انضباطی که لازم است در سطح شهر رعایت شود گره بزنیم و توجیهی برای این موضوع وجود ندارد و مردم هم این مورد را نمی‌پسندند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بارگذاری‌های بی‌مطالعه در سطح شهر، وجود نقاط بحرانی در حلقه ترافیکی موجود و مباحث جمعیتی، صنفی، تجاری در شهر و رهاشدگی به ویژه در هسته مرکزی شهر نیز از دیگر علل مشکلات ترافیکی است.

وی همچنین ابراز کرد: امروز در بسیاری از خیابان‌ها راسته بازاری برای یک صنف ایجاد شده است که وضعیت آن خیابان را تحت تأثیر شدید خود قرار داده است، با این موضوع باید به طور جدی برخور شود.

قربانی در ادامه عنوان کرد: نقاط بحرانی در حلقه سوم ترافیکی شهر به ویژه بزرگراه شهید چمران نیاز به بازنگری دارد، مشکل بزرگراه شهید چمران قابل حل بوده و باید حل شود؛ این خواسته همه مردمی است که از آن منطقه عبور می‌کنند، چراکه این نقطه حادثه‌آفرین است و در هر هفته و هر ماه در این قسمت حادثه فوتی داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نقاط بحرانی پیرامون و درون شهر اصفهان ایجاد شده است که یکی از آن‌ها شهرک شهید کشوری است، محلی که توسط نهادی به سراسر ایران فروخته شد در حالی که نمی‌دانستند چه می‌خرند، آن‌ها هم به دیگران فروختند در حالی که نمی‌دانستند چه می‌فروشند.

وی تأکید کرد: این شهرک با اصول شهرسازی و اصول پدافند غیرعامل سازگار نیست، با هیچ موضوعی سازگار نیست در عین حال شاهد هستیم که مثل همین شهرک را می‌خواهند در جای دیگری ایجاد کنند.

قربانی استاندار و اداره کل راه و شهرسازی را خطاب قرار داد و گفت: آقای استاندار و مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی شما مسؤول این کار هستید، اگر در این شهرک اتفاقی افتاد همه شما و کسانی که این بلا را سر اصفهان در آن قسمت آوردند باید پاسخگو باشند.

شورای شهر به موضوع شهرک شهید کشوری ورود کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه عنوان کرد: شورای شهر باید به این موضوع ورود پیدا کند و تحقیق و تفحص شود که در این شهرک چه اتفاقی افتاده است، چرا در این باره نام‌هایی برده می‌شود که کسی تا به حال آن‌ها را ندیده است و باعث ایجاد چنین نقطه‌ای در شهر شده‌اند، چرا شهر را به دست افراد دلال داده‌ایم که بخواهند این بلاها را سر شهر و مردم بیاورند؟

وی در پایان گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم کمیته تحقیق و تفحص از این شهرک تشکیل و به جد موضوع آن دنبال شود، از رئیس شورا نیز تقاضا دارم هیأت تحقیق و تفحصی برای این موضوع طبق قانون در نظر گرفته شده و به این رسیدگی جدی و عاجل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها