عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس:

باید از ظرفیت خبرنگارن در ادارات گیلان استفاده شود

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای در جامعه و در ادارات را بسیار مؤثر دانست و گفت: فعالیت خبرنگاران فقط انتشار اخبار و رویدادها نبوده و می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کمک حال مسؤولان بوده و باید در ادارات از اصحاب رسانه استفاده شود.

باید از ظرفیت خبرنگارن در ادارات گیلان استفاده شود
کد خبر: 533726
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۱:۱۸

عصر امروز جلسه بانوان بسیج رسانه استان گیلان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) با عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش فارس، عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه بانوان ایرانی در تمامی عرصه‌ها دوش تا دوش مردان به کمک جمهوری اسلامی آمده‌اند، اظهار کرد: بانوان از صدر اسلام تاکنون نقش مهمی در جهان اسلام وحتی پیروزی جمهوری الامی داشته و وجود تعدادی قابل توجه‌ای شهید بانئ تأیید کننده همین نکته است.

سردار سیدعلی آقازاده با اشاره به نقش بانوان در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی در گیلان گفت: در گیلان بانوان رسانه‌ای و فرهنگی بسیار خوب وفعالی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف تأثیرگذاری خود را نشان داده و به درستی در خط مقدم مبارزه با جنگ رسانه‌ای استکبار هستند.

وی نقش حمایت از قشر خبرنگار در جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: باید پشتیبانی لازم از اصحاب رسانه در مجلس از طریق قانون‌گذاری انجام شود، زیرا این قشر از جامهه الحق و انصاف یار و یاور مسؤولان بودند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به به کمک گرفتن از اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه های گیلان به طور ذاتی در شناسایی مشکلات پیش قدم بوده و مسؤولان باید از این ظرفیت در امور مختلف و در بخش مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

آقازاده حضور نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای در جامعه و در ادارات را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه یک قشر اثرگذار و بسیار مهم در جامعه بوده و به واسطه شغل خود در برخی مواقع می‌توانند نظرات کارشناسی بسیار خوبی را به مسؤولان در امور مختلف ارائه دهند لذا باید صاحبان قدرت  این ظرفیت را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه به محور فرهنگی در جامعه باید توجه شود، گفت: فعالیت خبرنگاران فقط انتشار اخبار و رویدادها نبوده و می‌توانند در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کمک حال مسؤولان بوده و باید در ادارات از اصحاب رسانه استفاده شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی جنگ امروز جهان را جنگ روایت‌ها دانست و افزود: اصحاب رسانه نقش مهمی در رساندن روایت حق در جامعه دارند ولی باید برای تحقق این امر شرایط را برای آنان در حوزه‌های مختلف بازگو کرد.

آقازاده نقش نظارت در کشور به منظور پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی را بسیار مهم برشمرد و گفت: خبرنگاران با نگاه تیز بینانه خود بی تردید عاملی مهم در افزایش نظارت در خصوص عملکرد مسؤولان هستند که امیدوارم به آن توجه شود.

تأکید بر اهتمام در طرح رتبه‌بندی خبرنگاران

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این جلسه با تبرک با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: این بانوی بزرگوار یک اسوه فداکاری، ایثار و جهاد در جهان اسلام بوده و باید سیره حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) را برای جوانان و به ویژه بانوان بیش از بیش بازگو کرد.

سرهنگ مهدی پارسا با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه یک نهاد نوپا در بسیج است، گفت: چیزی در حدود هشت سال از تشکیل سازمان بسیج رسانه در کشور گذشته و این نهاد یکی از نوپاترین اقشار در سازمان بسیج بوده و در این مدت تلاش زیادی برای پرورش نیروی خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی انجام داده است.

وی حضور ۷۰ درصدی خبرنگاران گیلانی در سازمان بسیج رسانه را یک افتخار بسیار بزرگ دانست و بیان کرد: هجمه تبلیغاتی دشمن در جنگ روایت‌ها بسیار زیاد بوده و خبرنگاران انقلابی با تمام قوا در برابر رژیم رسانه‌ای غرب حرفی برای گفتن داشته و جنگ روانی آنان را خنثی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اقدامات سازمان بسیج رسانه در چندسال گذشته افزود: تشکیل گروه‌های جهادی بسیج رسانه، انعکاس و شناسایی مشکلات، آموزش حرفه‌ای خبرنگاری، تمرکز زدایی مسئله آموزش، برگزاری وبینار روشنگری و بصیرت افزایی، مطالبه‌گری در خصوص دغدغه مردم از جمله اقدامات مهم بسیج رسانه در چندسال گذشته بوده است.

پارسا مهم‌ترین دغدغه خبرنگاران را مسئله بیمه‌ای دانست و تصریح کرد: خبرنگاران د ر تمامی بحران ها یار و یاور انقلاب اسلامی و مردم بوده‌اند لذا مهم‌ترین دغدغه و درخواست آنان یعنی بیمه خبرنگاری به نتایج خوبی رسیده است ولی انتظار داریم مجلس آن را قانون گذاری کند و باید افرادی که شغلشان خبرنگاری است از این ظرفیا برخوردار شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به طرح رتبه بندی خبرنگاران در کشور گفت: این طرح بسیار می‌تواند در ساماندهی اصحاب رسانه در گیلان وکشور کمک کرده و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان جامعه هدف اصحاب رسانه را یک‌هزار نفر عنوان کرد و افزود: بسیار امیدوارم که صندوق مجزا بیمه خبرنگاری برای یک‌هزار جامعه هدف در گیلان تشکیل شود زیرا  می شود با برنامه ریزی مدون کارهای خوبی برای این طیف انجام داد.

پارسا با اشاره به فراهم آوری شرایط رفاهی مناسب برای خبرنگاران بیان کرد: امیدوارم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان سهم قابل توجه‌ای برای خبرنگاران در گیلان تعیین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها