ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی دیدار کرد

عزت‌الله ضرغامی در سفر به اسپانیا با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری دیدار کرد. پولولیکاشویلی نیز تاکید کرد این سازمان به پیشبرد همکاری خود با ایران برای بهبود گردشگری مصمم است.

ضرغامی با دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی دیدار کرد
کد خبر: 533485
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۰۸:۵۴:۲۹

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری اسپانیا به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرده است، با همراهی حسن قشقاوی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا ـ با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد. پولولیکاشویلی، درباره دیدار با ضرغامی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام نوشته است: سازمان جهانی جهانگردی به پیشبرد همکاری خود با ایران برای بهبود گردشگری مصمم است.  

به گزارش ایسنا، او همچنین گفته است: ایران از طریق برنامه‌های نوآوری آموزش این پتانسیل را دارد که گردشگری را به یک شریک قوی برای رشد تبدیل کند.

بنا بر گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زوراب پولولیکاشویلی ـ دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ـ همچنین گفته است: ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود. 

او ایران را یک قدرت گردشگری دانسته و بیان کرده است: ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند. 

پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد که از آن جمله به گردشگری روستایی، گردشگری داخلی، توسعه و ترویج آموزش‌های آن‌لاین به‌ویژه با محوریت جوانان اشاره کرد. 

عزت الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به این‌که گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت: امروز مؤثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند. 

او در این دیدار با اشاره به برگزاری دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی، ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه‌ها را یادآور شد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین درباره نقش سامانه‌های دیجیتال در صنعت گردشگری، گردشگری غذا و کمک به کشورهای عضو UNWTO برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری توضیحاتی داد و گفت: اطمینان دارم این دیدار سرآغاز بزرگی برای تعمیق دوستی‌ها و همکاری‌های ما است.

مادرید که مقر سازمان جهانی جهانگردی است، تا روز یکشنبه سوم بهمن ماه نیز محل گردهمایی فعالان گردشگری کشورها خواهد بود و ایران نیز با 14 شرکت گردشگری در نمایشگاه فیتور اسپانیا حضور دارد.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها