رفع مشکلات آتش‌نشانان تهران روی میز شورای شهر

​کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با محوریت کمیته ایمنی و مدیریت بحران با دعوت از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، نماینده‌های آتش‌نشانان، مدیرکل های منابع انسانی، بودجه و رفاه شهرداری تهران، تلاش برای رفع دغدغه آتش نشانان و مشکلات معیشتی این افراد را آغاز کرد.

رفع مشکلات آتش‌نشانان تهران روی میز شورای شهر
کد خبر: 532435
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۶:۱۹:۵۱

مهدی بابایی در جریان نخستین جلسه بحث و بررسی در خصوص مسائل و مشکلات حقوق و مزایای رفاهی کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، گفت: با عنایت به دغدغه هایی که در خصوص مشکلات معیشتی، حقوق و مزایای کارکنان آتش نشانی وجود دارد، این جلسه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: به رغم‌ اینکه انتظار داشتیم شاهد بارقه هایی از امید در خصوص رفع مشکلات این حوزه باشیم اما هنوز اخبار ویژه ای از بررسی مشکلات آتش نشانان از شهرداری، دریافت نکرده ایم.

بابایی با بیان اینکه این جلسات به منظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات نیروی انسانی این سازمان و دریافت واقعیت مشکلات آتش نشانان برگزار شده است، گفت: برای بهبود وضعیت معیشت آتش نشانان، تلاش خواهیم کرد.

او ادامه داد: با بررسی بودجه این سازمان تلاش خواهیم کرد در لایحه بودجه سال آتی شهرداری تهران، برای ارتقای منابع انسانی سازمان آتش نشانی تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی است، عنوان کرد: اگر این سرمایه مغفول واقع شود، سازمان به نقطه مطلوب نمی رسد.

بابایی با بیان اینکه نمی توانیم صرفا با ارتقای تجهیزات بر مشکلات حوزه آتش‌نشانی فائق آییم، عنوان کرد: موضوع آتش نشانی و بخش ایثارگران این سازمان متفاوت است و باید دغدغه ویژه داشته باشیم.

او با اشاره به جان فشانی های آتش نشانان شهر تهران عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا آتش نشان برای حفظ جان کودکی، ماسک خود را به او اهدا نمی کنند. ایثار و از خود گذشتگی که در این سازمان و این حوزه از شهرداری است، در حوزه های دیگر نیست و مثال زدنی است.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تاکید کرد که روحیه ایثار، خدمت جهادی و فداکاری را باید در یک سازمان تقویت کرد تا سازمان مربوطه به نقطه مطلوب در خدمت رسانی برسد.

بابایی با تاکید بر اینکه جلسات بررسی مشکلات آتش نشانان باید نتیجه محور باشد، افزود: انتظار از شهرداری تهران است که در این مورد ورود کند و در بودجه سال آتی شهرداری تهران نسبت به رفع مشکلات آتش نشانان اقدام کند.

به گفته او؛ در رایزنی با مدیران شهرداری، موضوعات تامین مسکن آتش نشانان، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه غذا و ... مطرح و در راستای ترمیم حقوق اقدام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای مسکن آتش نشانان باید تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود، بیان کرد: با توجه به اصول پدافند غیر عامل، نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی باید در داخل شهرها ساکن باشند.

بابایی همچنین از مدیران سازمان آتش‌نشانی خواست تا پیشنهادات خود برای رفع مشکلات را به کمیته ایمنی و بحران اعلام کنند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه که حقوق و دستمزد آتش نشانان از برخی حوزه‌های دیگر شهرداری پایین تر است، گفت: موضوع رفاه همکاران آتش نشان باید تقویت شود.

پیرهادی پیگیری امور رفاهی پرسنل آتش نشانی را ضروری دانست و اضافه کرد: در کمیسیون و کمیته ایمنی در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

او با اشاره به برخی اقدامات در خصوص ترمیم حقوق کارکنان این سازمان، عنوان کرد: اگر پست سازمانی آتش نشانان ارتقاء پیدا کند در افزایش حقوق آنان موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصلاح طبقه بندی مشاغل برای بهبود وضعیت معیشت آتش نشانان ضروری است، گفت: سرانه اضافه کار آتش نشانان نیز باید افزایش یابد.

پیرهادی درباره مسکن کارکنان نیز عنوان کرد که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کارکنان این سازمان که فاقد مسکن هستند، بر اساس اولویت سابقه کار دارای مسکن شوند.

به گفته او؛ اصلاح طبقه بندی مشاغل، تغییر ساختار سازمان آتش‌نشانی و افزایش اضافه کاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که سازمان آتش نشانی ظرف مدت یک هفته پیشنهادات خود را برای ترمیم حقوق کارکنان آتش‌نشانی به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران ارائه کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، در این جلسه مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، ۲ پیشنهاد پیگیری تصویب طرح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی و تامین اعتبار جهت تغییر صندوق بازنشستگی افراد متقاضی را ارائه کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها