کد خبر: 532234
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۸:۵۱:۳۳
| |

برف و باران تا 3 روز آینده مهمان آسمان اصفهان است/ هوا 5 درجه سردتر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی به تناوب طی سه روز آینده بر روی استان است.

برف و باران تا 3 روز آینده مهمان آسمان اصفهان است/ هوا 5 درجه سردتر می‌شود
کد خبر: 532234
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۸:۵۱:۳۳

حجت‌اله علی‌عسگریان، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی به تناوب طی سه روز آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز در اکثر مناطق افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران  به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان بیان کرد: امروز بارش باران و برف در مناطق غربی، جنوبی و به تدریج و با شدت کمتر در دیگر مناطق آغاز خواهد داشت، روز شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در بیشتر نقاط استان وجود دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت، عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۵ و کمینه فردا ۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با منفی ۵ و خورو بیابانک با ۲۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خاطرنشان کرد: بوئین میاندشت ۲.۴، چادگان ۹.۴ و ۲ سانتی‌متر برف، داران ۴.۳، سمیرم ۲.۲ و ۳ سانتی‌متر برف، فریدونشهر ۱۰ و ۳ سانتی‌متر برف، گلپایگان ۱.۴، نجف‌آباد ۰.۳ و ورزنه و خوانسار ۰.۲ بیشترین میزان بارش ثبت شده است.

تردد در همه محورهای استان به صورت ایمن و روان برقرار است

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به وضعیت راه‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر محورهای دامنه-خوانسار و داران–الیگودرز بارش برف و سایر محورها بارش گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی هواشناسی طی سه روز آینده بارش را در مناطق مختلف استان خواهیم داشت، ادامه داد: شب گذشته محورهای جنوب و جنوب غرب و بعضی از محورهای شرق بارش برف و باران داشته‌اند.

تاکی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز است و تردد به صورت ایمن و روان برقرار است، بیان کرد: از رانندگانی که در این محورها در حال تردد هستند، درخواست می‌کنیم جوانب ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند، بیان کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی همراه داشته باشند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در تمام محورهای استان در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: راهداران در راهدارخانه‌ها و محور تمام شهرستان‌هایی که بارش در آن‌ها جریان دارد یا پیش‌بینی بارش در آن‌ها شده است، حضور دارند و رانندگان پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها آگاه شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی بارش‌ها تا شب ادامه دارد، از رانندگان خواست تا از تردد و سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و مه‌گیر و به خصوص در ساعات انتهایی شب و بامداد فردا خودداری کنند.

تاکی با بیان همه محورهای منتهی به استان اصفهان باز و تردد برقرار است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بارش انتظار می‌رود رانندگان احتیاط بیشتری موقع تردد داشته باشند، چون احتمال لغزندگی با توجه به شرایط بارندگی در همه محورها وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها