کد خبر: 531979
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۴:۰۶:۲۱
| |

از کشف میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق تا آزادسازی اراضی جنگلی در مازندران

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی مازندران از کشف یک هزار و ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

از کشف میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق تا آزادسازی اراضی جنگلی در مازندران
کد خبر: 531979
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۴:۰۶:۲۱

محمد باقرزاده اظهار کرد: در پی تحقیقات پلیسی مبنی بر فروش انواع لوازم آرایشی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته توسط متصدی واحد صنفی عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی موضوع در دستور کار پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان قرار گرفت.

به گزارش فارس، وی افزود: ماموران این اداره با راه‌اندازی تیم تلفیقی از دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی با انجام بررسی‌های همه جانبه از واحد موصوف بازدید که بیش از یک هزار و ۳۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته و جعلی کشف شد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی مازندران ارزش ریالی محصولات بهداشتی و آرایشی کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: واحد صنفی با هماهنگی مرجع قضائی پلمب، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و لوازم قاچاق کشف شده به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی شهرستان تحویل شد.

*خلع‌ید ۲۵ میلیاردی یک زمین‌خوار در چالوس

علی‌اکبر خسروی، فرمانده انتظامی چالوس از کشف زمین‌خواری به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد و گفت: با حکم قضائی زمین‌هایی که با هدف زمین‌خواری قطعه‌بندی شده بود، خلع‌ید شد.

وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر حصارکشی و تفکیک غیرقانونی زمین‌های ملی و جنگلی در مناطق ییلاقی مرزن‌آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چالوس با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه متهم را که با حصارکشی ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود درآورده بود، شناسایی کردند.

خسروی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف‌شده از چنگ این فرد که اقدام به تفکیک برای تغییر کاربری کرده بود، رهاسازی شد.

وی ارزش زمین آزادشده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان، ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس در پایان از شهروندان درخواست کرد که هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص ساخت‌ و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی را به کارکنان جهاد کشاورزی اطلاع دهند و بر عزم راسخ مقامات قضائی و پلیس در برخورد با هرگونه زمین‌خواری و تغییر کاربری تاکید کرد.

*آزادسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی جنگلی در گلوگاه

محمود کلوانی فرماندهی انتظامی گلوگاه از آزادسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع از اراضی جنگلی شهرستان به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی و مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز طرح برخورد و مقابله با زمین‌خواری در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری نمایندگان بخشداری و جهاد کشاورزی زمین‌های مورد نظر در محدوده جنگلی هزارجریب گلوگاه شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی گلوگاه با اشاره به اینکه در این عملیات ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد، تصریح کرد: ارزش زمین‌های رهاسازی شده برابر نظر کارشناسان بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

کلوانی خاطرنشان کرد: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است و زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها