کد خبر: 531820
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۷:۳۵:۲۵
| |

آموزش مجازی باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است/ ضعف‌های اساسی مهارت خواندن و نوشتن دانش‌آموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان در خصوص روند آموزش در مدارس،گفت: فرایند یادگیری در فضای مجازی تجربه جدیدی در دنیا بود، اما با ادامه آموزش‌ها در این فضا شاهد افت تحصیلی در دانش‌آموزان هستیم.

آموزش مجازی باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است/ ضعف‌های اساسی مهارت خواندن و نوشتن دانش‌آموزان ابتدایی
کد خبر: 531820
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۷:۳۵:۲۵

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از زحمات فرهنگیان استان، در خصوص روند آموزش در مدارس، اظهار داشت: فرایند یادگیری در فضای مجازی تجربه جدیدی در دنیا بود، اما با ادامه آموزش‌ها در این فضا شاهد افت تحصیلی در دانش‌آموزان هستیم.

به گزارش فارس، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، وی با اشاره به پایش‌های ملی و استانی که در این زمینه انجام شده افزود: علی‌رغم تلاش‌های همکارانم، بر اساس نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش‌آموزان و مقایسه آن با قبل از کرونا؛ دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ضعف‌های اساسی در مهارت خواندن و نوشتن دارند.

اعتدادی در ادامه افزود: در دوره متوسطه نیز شاهد افت پنهان هستیم، رشد نمرات در آزمون‌های غیرنهایی نسبت به سال‌های گذشته طبیعی نیست و تحت‌تأثیر نحوه برگزاری امتحانات بوده و این نشان‌دهنده آن است که یادگیری واقعی اتفاق نیافته است. این در حالی است که وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری متفاوت است و دلیل آن، آموزش حضوری این دانش‌آموزان در دو سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اظهار داشت: در حقیقت آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل محقق شود، فضای مجازی نیز بستر مؤثر و مناسبی برای دانش‌آموزان نیست و دانش‌آموزان نیاز دارند با معلم ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: امروز خانواده‌ها اذعان دارند که معلمان صرفاً آموزش‌دهنده نیستند، بلکه معلمین در فضای مدرسه و در محیط آموزشی باعث رشد دانش‌آموزان در ابعاد مختلف روحی، روانی و تربیتی می‌شوند. 

اعتدادی با تاکید بر این موضوع که خانواده‌ها نیز متوجه این افت تحصیلی دانش‌آموزان در فضای مجازی شده‌اند، افزود: بسیاری از خانواده‌ها متقاضی آموزش کاملا حضوری در مدارس هستند و  باتوجه‌به اینکه ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری آموزش‌های حضوری را صادر کرده و برای اینکه بیش از این لطمه‌ای به تحصیل دانش‌آموزان وارد نشود، لازم است دانش‌آموزان ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی با مسؤولین مدارس، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که به‌صورت حداکثری در کلاس‌های حضوری شرکت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها