کد خبر: 531690
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۹:۳۰:۵۸
| |

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران عنوان کرد:

لزوم روشن شدن تعریف آرای «خلاف بین شرع»

وکیل دادگستری و عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در طی این چند سال که به عنوان وکیل کار کرده‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که الزاما افزایش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ ناشی از خلاف بیّن شرع بودن آراء صادره نیست.

لزوم روشن شدن تعریف آرای «خلاف بین شرع»
کد خبر: 531690
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۰۹:۳۰:۵۸

مهرنوش ابوذری وکیل پایه یک دادگستری و عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص اقدامات قوه قضائیه پیرامون احکام خلاف بیّن شرع عنوان کرد: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ به‌گونه‌ای شده که تبدیل به مرحله سوم دادرسی شده و اصحاب پرونده، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را یکی از فرایندهای مرسوم دادرسی می‌دانند؛ در حالی که این‌گونه نیست و اعمال ماده ۴۷۷ برای موارد استثناء است.

به گزارش فارس، استاد دانشگاه تهران با استقبال از دیدگاه ریاست قوه قضاییه برای چاره‌اندیشی در خصوص ازدیاد درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ خاطرنشان کرد: لازم است تا مکانیزم خلاف بیّن شرع روشن شود و تعریف دقیقی از آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن مکانیزم احراز خلاف بیّن شرع و ارائه چارچوب‌بندی مشخص برای آن اظهار کرد: اگر این مکانیزم، قاعده‌مند شود در آینده با کاهش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ مواجه خواهیم شد.

ابوذری در پایان با تاکید بر اینکه ازدیاد درخواست اعمال ماده ۴۷۷ الزاما ناشی از افزایش آراء خلاف بین شرع نیست، گفت: در طی این چند سال که به عنوان وکیل کار کرده‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که الزاما افزایش درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ ناشی از خلاف بیّن شرع بودن آراء صادره نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها