کد خبر: 531464
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۵۳:۴۰
| |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی:

حجم آب دریاچه ارومیه کم شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: حجم آب این دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

حجم آب دریاچه ارومیه کم شده است
کد خبر: 531464
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۵۳:۴۰

یاسر رهبردین،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وسعیت دریاچه ارومیه نیز به ۲ هزار و ۲۷ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه وسعت دریاچه ارومیه نیز در همین مدت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی با اعلام اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر است، بیان کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ متر و ۲۵ سانتی متر بود که نشان دهنده کاهش ۶۰ سانتی متری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: تراز دریاچه ارومیه در دی ماه سال جاری با اول مهر همین سال یکسان است و با وجود آغاز فصل بارش‌ها تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه با میزان اکولوژیک نزدیک به چهار متر فاصله دارد، گفت: امید است با بهره برداری از طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان جانی دوباره بگیرد.

 طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه با دستور ویژه رییس جمهوری در آستانه بهره برداری است که نقش بسزایی در احیای آن ایفا خواهد  کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها