تعیین قاضی ویژه برای پرونده‌های «نگین غرب» و «مروارید»

نخستین جلسه «کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی» با تاکید بر تعیین یک قاضی ویژه برای پرونده های «نگین غرب» و «مروارید» برگزار شد.

تعیین قاضی ویژه برای پرونده‌های «نگین غرب» و «مروارید»
کد خبر: 531344
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۵:۲۵:۰۴

در پی دستور رئیس قوه‌قضاییه به رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی، نخستین جلسه «کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی» روز یکشنبه در سالن ولایت مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با حضور مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری استان تهران، عباس ذاقلی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران، محمد تقوی رئیس دادگاه انقلاب تهران، حسن‌زاده معاون دادستان و رئیس دبیرخانه حفظ حقوق بیت‌المال، پسندیده معاون دادستان تهران و سایر مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها، ادارات و بخش‌های مرتبط برگزار شد.

به گزارش ایرنا، قائم مقام دادگستری استان تهران در ابتدای این نشست اظهار کرد: سه پرونده‌ای که در این جلسه پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته، به‌ لحاظ کثرت شکات از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

مسعود ستایشی خاطرنشان کرد: به تدریج سایر پرونده‌های کثیرالشاکی بر اساس نوع اهمیت بطور قطع مورد بررسی این کارگروه قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: تاکید بر آن است که اعضای این کارگروه با اهتمام ویژه، همکاری و هماهنگی لازم را در جهت نیل به نتایج موثر و مطلوب به‌عمل آورند.

ستایشی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید و دستور دکتر القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران اقدامی که در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی در دادگستری تهران صورت گرفته در راستای تحقق برنامه های عملیاتی ابلاغ شده و مصوبات ستاد «تحول و تعالی» است.

قائم مقام دادگستری استان تهران افزود: لازم است تا اهتمام لازم در اجرای مصوبات این کارگروه صورت گیرد تا مصوبات به‌طور مجدانه پیگیری و عملیاتی شود.

در ادامه این نشست، در خصوص فرآیند رسیدگی قضایی به سه پرونده کثیرالشاکی «شهرک ژاندارمری»، «نگین غرب» و «مروارید» گزارشاتی ارائه شد و مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه رسیدگی به این سه پرونده کثیرالشاکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قائم مقام دادگستری استان تهران پس از استماع گزارشات ارائه شده در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری اظهار کرد: در خصوص این پرونده باید سخنی قانع‌کننده، مکفی و قابل دفاع برای مردم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد تا گزارشی جامع در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تهیه و نتیجه به دادگستری استان اعلام شود.

ستایشی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هر کس به حقوق بیت‌المال دست‌اندازی کند، دستگاه قضایی با قدرت و بدون اغماض با او برخورد خواهد کرد.

قائم مقام دادگستری استان تهران رمز موفقیت در حصول نتیجه در پرونده‌های کثیرالشاکی را در گرو هماهنگی و همکاری بین بخشی دانست و گفت: تمام دغدغه ما این است که از تشدد در پیگیری‌ها، ناهماهنگی‌ها و باز کردن راه برای فرصت‌طلبان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده شهرک ژاندارمری ضرورت دارد تا از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشات جامع و قابل بهره‌برداری ارائه شود تا نقاط کور و ابهامات روشن و شفاف شود.

در بخش دوم این نشست، تقوی رئیس دادگاه انقلاب تهران گزارشی از روند رسیدگی به پرونده «نگین غرب» و «مروارید» ارائه داد.

در نهایت پس از بحث و تبادل‌نظر در خصوص پرونده «نگین غرب» و «مروارید» مقرر شد تا یک قاضی ویژه برای رسیدگی به این پرونده‌ها تعیین شود.

همچنین در این نشست مقرر شد تا روند اجرایی شدن مصوبات اولین جلسه «کارگروه پایش پرونده‌های کثیرالشاکی‌» در نشست‌های آتی این کارگروه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها