معاون اول رئیس جمهور:

برآورد اولیه خسارت سیل در حوزه کشاورزی جنوب استان کرمان هزار میلیارد تومان است

معاون اول رئیس جمهور گفت: حدود هزار میلیارد تومان خسارت اولیه سیل در حوزه کشاورزی جنوب استان کرمان برآورد شده است که گزارش کامل خسارت به هیئت دولت ارائه می‌شود.

برآورد اولیه خسارت سیل در حوزه کشاورزی جنوب استان کرمان هزار میلیارد تومان است
کد خبر: 530741
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۶ ۰۹:۳۲:۴۵

محمد مخبر شب‌گذشته در پایان بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از استاندار کرمان و مدیران استان تشکر می کنم که از لحظات اولیه وقوع سیل در منطقه حضور یافتند و کار امدادرسانی آغاز شده است اظهار داشت: از صبر، تحمل و شکیبایی مردم نیز تشکر می‌کنم که با وجود مشکلات ایجاد شده همکاری کردند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه امروز در سفر به جنوب استان کرمان از شهرهای سیل‌زده بازدید هوایی انجام شد و از نزدیک و به‌صورت میدانی مشکلات ایجاد شده بررسی شد گفت: در بعضی مناطق مانند قلعه‌گنج و منوجان منازل مردم که آسیب دیده، بازدید شد و به منازل آنها رفتیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در سیل ایجاد شده آسیب زیادی دیدند و هم خانه‌ها و هم دام و مزارع کشاورزی آنها آسیب دیدند افزود: محصولات کشاورزی از بین رفته و اثاث منزل آنها نیز تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه روزهای سختی برای مردم در پیش است چرا که هوا سرد شده و زیر چادر زندگی کردن سخت است ادامه داد: تلاش خواهیم کرد به سرعت مشکلات منطقه برطرف شود.

مخبر با بیان اینکه بعضی از منازل با تعمیرات جزئی قابل سکونت است اما بعضی‌ها هم باید بازسازی شود گفت: تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل باید به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان تشکیل و تصمیمات خوبی گرفته شد افزود: مهمترین مشکل منطقه مزارع کشاورزی بود که با حضور وزیر کشاورزی مقرر شد بازسازی و لایروبی قنوات در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وام کشاورزان باید استمهال شود و کمک‌های بلاعوضی به آنها تعلق گیرد که دوباره بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند ادامه داد: منازل مردم باید به‌سرعت ساخته شود که در جلسه مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار میلیارد تومان خسارت اولیه در حوزه کشاورزی منطقه برآورد شده است گفت: راه‌ها و جاده‌ها نیز در منطقه آسیب دیده که گزارش کامل خسارت سیل در استان کرمان به هیئت دولت ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم مصوبه خوبی برای رفع مشکل مردم سیل‌زده در هیئت دولت بگیریم.

مخبر با بیان اینکه حدود هزار دام سبک مردم از بین رفته و تلف شده است که به سرعت باید تامین شود افزود: سرویس بهداشتی خانه‌ها تخریب شده است که مقرر شد هزار چشمه بهداشتی با کمک دستگاه‌های مختلف ساخته و تحویل شود.

وی با اشاره به اینکه از کمک سپاه و بسیج، هلال احمر و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که به سرعت به کمک مردم آمدند بیان کرد: توزیع غذای گرم بین مردم سیل‌زده در حال انجام است و خوشبختانه نهادهای انقلابی نیز پای کار هستند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تعدادی چادر بین مردم توزیع شده که کافی نیست و هلال‌احمر باید به سرعت تامین کرده و بین مردم توزیع شود گفت: از صبوری مردم خجالت کشیدیم که با از بین رفتن خانه و زندگی آنها با صبر و شکیبایی مسائل خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها