کد خبر: 530629
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۵۲:۲۸
| |

مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی مطرح کرد:

فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور

تلاش برای ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان

مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی از فرسودگی بیش از ۷۱ درصد خودروهای ناوگان حمل و نقل همگانی کشور خبر داد.

فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور
کد خبر: 530629
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۵۲:۲۸

عبداله متولی، مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متاسفانه به سبب عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از ۷۱ درصد این خودروها فرسوده هستند و بی تردید این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. علیرغم اینکه در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی وهمگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه های سنگین تعمیرات وارد کرده است.

وی ادامه داد: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری ها در بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می شود. بی تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان  از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری ها  و دهیاری های کشور  در بانک‌ها  نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش درراستای تامین مسایل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه های تعمیرات مهمترین دغدغه های مدیران اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در راستای سیاست های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه ؛ ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم  با حمایت دولت مردمی در میان مدت ؛ موفق به رفع ریشه ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم. 

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه متاسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می شود، افزود: این رویکرد متاسفانه باعث مهاجرت گسترده به کلانشهرها می شود در حالی که  باتوجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر کشور می توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها ؛ از تبعات مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کم کرد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و حمایت از حمل و نقل همگانی می تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها