کد خبر: 530549
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۰۰:۴۶
| |

معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

۷۰ درصد منازل شهر کنارک غیرقابل سکونت است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۰ درصد منازل شهر کنارک در پی سیل اخیر غیرقابل سکونت شده و حدود ۹۰ درصد لوازم این منازل نیز غیرقابل استفاده است.

۷۰ درصد منازل شهر کنارک غیرقابل سکونت است
کد خبر: 530549
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۲۰:۰۰:۴۶

رحمدل بامری اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در چند شهر و ۲۷ روستای شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش مهر، وی افزود: با توجه به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد متأسفانه آبگرفتگی در شهر کنارک موجب کاهش ایمنی منازل مسکونی در این شهر شده و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد آن‌ها غیرقابل سکونت شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهر کنارک بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه خاک نفوذناپذیری که دارد و همچنین به دلیل اینکه بسیاری از این محله‌ها دارای کوچه‌های باریک و با عرض خیلی کم هستند روند کمک رسانی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی گفت: طی چند روز اخیر آبگرفتگی بخشی از محله‌های شهر کنارک با کمک دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی تخلیه شد اما با توجه به فعالیت سامانه ارشی شهر مجدداً دچار آبگرفتگی شدید شده است.

بامری با تاکید بر اینکه اعزام تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز به شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت در حال انجام است، تصریح کرد: در مناطق دارای آبگرفتگی شدید در کنارک لوازم منزل مردم نزدیک به ۹۰ درصد از بین رفته است ام در بحث پایداری ارتباطات و برق در آن منطقه دغدغه‌ای نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها