کد خبر: 529649
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۵:۳۸:۵۴
| |

رضایی امام‌جمعه سوادکوه:

پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ افتخار بزرگی برای ایران است

امام جمعه زیراب سوادکوه باتوجه به واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ ایران، گفت: اگرچه سختی‌های زیادی وجود دارد اما این افتخار بزرگی برای ایران است.

پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ افتخار بزرگی برای ایران است
کد خبر: 529649
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۱۵:۳۸:۵۴

محمدزمان رضایی امام‌جمعه شهرستان سوادکوه (بخش زیراب) در خطبه‌های نمازجمعه درمورد اهمیت عمر و زمان حیات، گفت: باید لحظات عمر را مغتنم بشماریم و طبق آموزه‌های دینی و قرآنی، اگر عمر در مسیر خدا صرف شود، انسان سود سرشاری می‌برد.

​به گزارش فارس، وی افزود: قرآن مجید، دنیا را بازار می‌داند و بازاری که عده‌ای عمر و حیات مادی خود را می‌فروشند و آخرت را بدست می‌آورند و البته این به معنای ترک دنیا نیست، چراکه انسان موجود مادی است و بزرگترین چیزی که قرآن و دین برای انسان مومن می‌خواهد، عزت نفس است.

خطیب نمازجمعه زیراب سوادکوه با بیان اینکه طبق روایات و قرآن، ضرر عمر قابل جبران نیست، اظهارداشت: هر ضرری قابل جبران است، مگر ضرر عمر و انسان نمی‌تواند عمری که از دست داده را جبران کند و انسان در دوران جوانی ساخته می‌شود وگرنه در پیری و میانسالی، چیزی نمی‌تواند بدست آورد.

رضایی با اشاره به کلام شهید استاد مطهری درمورد اعمال انسان، خاطرنشان کرد: شهید مطهری در کلامش گفته اگر کسی کار را برای خود انجام دهد نفس‌پرستی، اگر برای مردم انجام دهد برای تعریف بت‌پرستی، اگر کار را برای خدا و خلق خدا باشد شرک و دوگانه‌پرستی است، اما اگر کار خود و خلق خدا را برای خدا انجام دهد، توحید و یگانه پرستی است.

امام‌جمعه شهرستان سوادکوه (بخش زیراب) باتوجه به پیش رو بودن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، ایشان را به عنوان یک مکتب معرفی کرد و شهید سلیمانی را می‌توان "شیعه در تراز دوران غیبت" گفت. یعنی انسانی که منتظر امام‌زمان و شهادت باشد.

وی افزود: شیعه در تراز غیبت،  دارای سه رکن ارتباط با ولی، ارتباط با مردم و در میدان جهاد بودن است و ارتباط با ولی یعنی ارتباط فکری، عملی و عاطفی با ولی زمان خود که سردار سلیمانی ویژگی‌ مهم‌اش همین بوده است.

خطیب نمازجمعه زیراب با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی، بیان کرد: در وصیت نامه سردار دلها داریم که: امروز قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع)، ایران است و بدانید که جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر بماند، حرم‌های دیگر می‌ماند و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد، دیگر حرم‌ها باقی نمی‌ماند. نه حرم ابراهیمی باقی می‌ماند و نه حرم محمدی.

رضایی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی درمورد بحث ولایت فقیه، گفت: در بخش دیگری از وصیت‌نامه داریم که:  برادران و خواهران من، جهان اسلام پیوسته نیاز به رهبری است و برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنید و والله والله والله اگر این خیمه آسیب ببیند، جایی باقی نمی‌ماند و مردم پر افتخار ایران، جان من هزاران بار فدای شما باشد و از اصول مراقبت کنید و اصول یعنی ولی‌فقیه و خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید، حرمت او را حرمت مقدسات بدانید.

امام‌جمعه سوادکوه (بخش زیراب) با بیان اینکه از دهه ۸۰ عده‌ای به دنبال برنامه‌هایی علیه ولی‌فقیه بودند اما موفق نشدند، تصریح کرد: اگرچه آنچه در دهه ۸۰ و برنامه‌هایی که علیه ولی‌فقیه داشته‌اند، موفق نشدند اما همان روند ادامه دارد و می‌خواهند همه مشکلات را متوجه ولی‌فقیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در دیدار با مراجع قم بیان کردند که حتما تورم را کنترل خواهیم کرد و تورمی که به خاطر عملکرد دولت قبلی بوده و تمهیداتی در نظر گرفتیم و  برای خوش آمدگویی کسی سخن نمی‌گویم ولی در بحث واردات واکسن، نقدینگی و گمرکات، شاهد بی‌اهمیتی موضوع برای دولت گذشته بودیم.

رضایی باتوجه به واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ ایران، اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور، شبکه‌های ماهواره‌ای و دولتمردان غربی ما را به سخره می‌گرفتند که ایران توانایی این کار را ندارد اما اکنون که ایران موفق به این کار شد، آن را خطرناک و مخالف قطعنامه شورای امنیت می‌دانند. اگرچه سختی‌های زیادی وجود دارد اما این افتخار بزرگی برای ایران است و آن هم در فضایی که علیه زحمات شبانه‌روزی جوانان دانشمند ما، حرف‌هایی زده می‌شود.

خطیب نمازجمعه زیراب درمورد تحولات اخیر در یمن و عراق، خاطرنشان کرد: تحولات یمن، خبرهای خوشی را در پی دارد و ۷ سال آل‌سقوط با همه سلاح‌ها علیه مردم مظلوم یمن، جنگیدند اما اکنون یمن، بهترین پهباد و موشک را تولید می‌کند و پیروزی‌های میدانی بدست آورده است و در عراق هم رویداد‌هایی داشتیم که بخشی خوش آیند نیست.

رضایی باتوجه به پیش رو بودن دومین سالگرد شهید سلیمانی،با بیان اینکه اگرچه سردار سلیمانی را از دست دادیم ولی روح تازه‌ای در کالبد‌ها دمیده شده است و همچنین ضمن گرامی‌داشت سالگرد درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، تصریح کرد: گفتمان امروز مقاومت، برجسته‌تر از قبل شد که این به برکت خون شهید سلیمانی است و هرچند داغش فراموش نشدنی اما مکتب سلیمانی، ماندگار است و سالروز درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را نیز پیش رو داریم که مقام معظم رهبری در باب ایشان فرمودند: عالمی دارای علم، بصیرت، صفا و صمیمیت.

امام‌جمعه زیراب سوادکوه باتوجه در پیش بودن سالروز ارتحال آیت‌الله نظری، خاطرنشان کرد: عالمی فقیه، انسانی دلسوز به انقلاب، نظام و مردم بودند و مقام معظم رهبری درمورد حضرت آیت‌الله نظری، فرمودند: "همواره این بزرگوار چه قبل و چه بعد انقلاب در خدمت نظام و انقلاب بوده است".‌ماجرای نامه به حضرت امام را نیز درجریان هستید. همه باید در کنار هم برای پیشبرد اهداف انقلاب، جاذبه داشته باشیم.

رضایی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله علیها، با قدردانی از بسیج سپاه سوادکوه درمورد برنامه‌های این ایام و تشکر از مردم، خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیت، اظهارداشت: درمورد خطبه حضرت زهرا(س) باید تبیین بیشتری وجود داشته باشد. دشمن به دنبال تفرقه است و از بسیج سپاه سوادکوه و همچنین از مردم، خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیت‌ بابت برنامه‌های این ایام تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: روحانیت مشعل هدایت هستند. حضرت امام راحل فرمودند: کشور بدون روحانیت، مثل کشور بدون طبیب است. دشمن خوب دانسته که نقطه قوت انقلاب اسلامی ایران، جامعه روحانیت است و او را مورد هدف قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها