کد خبر: 529300
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۸:۱۹:۱۵
| |

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو اعلام کرد:

وعده زاکانی درارائه منابع مالی عاجل به متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از تفاهم با وزارت دفاع برای کمک به ساخت تجهیزات مترو خبر داد.

وعده زاکانی درارائه منابع مالی عاجل به متروی تهران
کد خبر: 529300
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۰۸:۱۹:۱۵

مهدی شایسته اصل  با بیان اینکه عقب افتادگی در کمک به مترو موجب فرسودگی ناوگان به ویژه در حوزه سیگنالینگ و مرکز فرمان شده است، گفت:  شهردار تهران قول دادند که منابع مالی عاجل به مترو بدهد و اعضای شورای شهر نیز منابعی پیش بینی کردند.

به گزارش ایسنا، شایسته اصل با اشاره به تفاهم با  وزارت دفاع برای تولید قطعات گفت: یکی از رویکردهای جدی  استفاده از  ظرفیت های وزرات دفاع در حوزه های مختلف تولیدی است و  این اتفاق در دنیا نیز مرسوم است چراکه صنایع دفاعی پیشرو در همه عرصه ها هستند و در کشورما نیز حوزه دفاعی توانمند است.

وی با بیان اینکه به ما اعلام کردند که در وهله اول فناوران و متخصصان می‌توانند محصولات مورد نیاز مترو را بررسی کرده و در صورت توانایی به ما اعلام کنند که چه قطعاتی را می توانند در داخل کشور تولید کنند، گفت: تفاهم های اولیه انجام شده و ما باید نیازهای خود را اعلام کنیم و آنها پس از بررسی عنوان می‌کنند که در چه عرصه‌هایی می‌توانند به ما کمک کنند.

شایسته اصل با بیان اینکه البته نیاز ما به برخی قطعات عاجل است که این نیاز از مباحث و رایزنی های بلند مدت جداست، گفت: ما به صورت عاجل نیازمند قطعاتی هستیم که باید سریعا خریداری شود؛ اما به صورت موازی از ظرفیت های داخلی همچون وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری نیز اعلام آمادگی کرده تا از توان شرکت های دانش بنیان برای کمک به حل مشکلات مترو استفاده خواهد کرد، افزود: البته سه کشور نیز برای کمک به متروی تهران اعلام آمادگی کردند که بخشی از رایزنی ها و کار قبل از مدیریت بنده در مترو بوده و  نامه نگاری شده و برخی کشورها نیز سالهاست با مترو کار می‌کنند و قطعات عاجل را عمدتا از این کشورها خریداری می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها