کد خبر: 529243
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۹:۴۷:۲۸
| |

درخواست جنبش عدالتخواه از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت رشته پزشکی

جنبش عدالتخواه طی نامه‌ای از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به موضوع افزایش ظرفیت پزشکی ورود کرده و با تصمیم‌گیری مناسب برای افزایش ظرفیت نسبت به رفع نگرانی‌ها اقدام کنند.

درخواست جنبش عدالتخواه از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت رشته پزشکی
کد خبر: 529243
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۹:۴۷:۲۸

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به موضوع افزایش ظرفیت پزشکی ورود کرده و با تصمیم‌گیری مناسب برای افزایش ظرفیت نسبت به رفع نگرانی‌ها اقدام کنند.

به گزارش فارس، در ابتدای این نامه به خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: همان‌طور که مستحضرید در هفته‌های گذشته پس از سنگ‌اندازی‌های بسیار توسط ذی‌نفعان صنفی، طرح افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و کلیات این طرح تصویب شد اما متأسفانه جزئیات به بعد موکول شد که نگرانی‌های بسیار زیادی در خصوص از بین رفتن اصل ماجرا با کاهش میزان پذیرش و به حاشیه راندن طرح وجود آمد؛ لذا بر آن شدیم نکاتی را مجدداً خدمتتان عرض کنیم.

در ادامه تاکید شده است: همان‌طور که مطلع هستید کشور در آستانه ورود به بحران سالمندی جمعیت و افزایش نیاز شدید به خدمات پزشکی قرار دارد. حال‌آنکه کشور هم‌اکنون نیز با کمبود آشکار و غیرقابل‌انکار پزشک مواجه است. علاوه بر این در نظر گرفتن زمان موردنیاز برای عملیاتی شدن طرح افزایش ظرفیت پزشکی جهت تأمین نیاز آینده‌ کشور سبب شده به تعویق انداختن تصمیم‌گیری قاطعانه، جان بسیاری از مردم را در آینده‌ای نه‌چندان دور به خطر بیندازد.

در ادامه این نامه آمده است: آنچه از مجموع صحبت‌های سران قوا در اذهان عمومی انتظار می‌رفت این بود که سران قوا مصمم به افزایش ظرفیت و جبران کمبودها هستند اما آنچه در عمل دیده می‌شود، نداشتن عزمی راسخ برای جبران این موضوع و تنها بسنده کردن به افزایش حداقلی جهت اقناع افکار عمومی است. درحالی‌که به‌هرحال افزایش ظرفیت، کمتر از میزان ارائه‌شده توسط کارشناسان هیچ تفاوتی با عدم تصویب طرح ندارد.

جنبش عدالتخواه در بخشی دیگری از این نامه با بیان اینکه مجموعه‌ وزارت بهداشت تاکنون در فضای رسانه‌ای با توان حداکثری به مخالفت با افزایش ظرفیت پزشکی پرداخته است، به نگرانی‌هایی که وجود دارد اشاره کرد و از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست در اسرع وقت به موضوع ورود کرده و با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص افزایش ظرفیت نسبت به رفع این نگرانی‌ها اقدام کنند و مصالح آینده و سلامت مردم را در نظر گرفته و با مقاومت در برابر فشار جریان‌های صنفی و سیاسی در کنار مردم ایستاده و نسبت به افزایش فوری و کافی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی اقدام نمایید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها