کد خبر: 529211
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۶:۲۲:۰۱
| |

شهریاری، نماینده مردم زاهدان:

جهاد دانشگاهی می‌تواند مشکلات ارزی کشور را کاهش دهد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحریم بوده ایم و مشکلات ارزی یکی از مشکلات عمده همیشگی ما بوده است؛ در همین راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند در تمام زمینه‌ها و مشکلات کشور را کاهش دهد.

 جهاد دانشگاهی می‌تواند مشکلات ارزی کشور را کاهش دهد
کد خبر: 529211
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۶:۲۲:۰۱

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به معنای واقعی جهاددانشگاهی است» اظهار کرد: من پیشتر نیز از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور بازدیدهایی داشته‌ام و معتقدم که هر میزان که این بازدیدها بیشتر باشد احساس غرور ملی در افراد شعله‌ور تر می شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: ما کشوری هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحریم بوده‌ایم و مشکلات ارزی یکی از مشکلات عمده همیشگی ما بوده است؛ در همین راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند در تمام زمینه‌ها و حل مشکلات ارزی کشور کمک کننده باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از اقدامات جهاد دانشگاهی که برای اولین بار در دنیا انجام شده، کم‌نظیر است و می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در زمینه‌های مختلف از بین ببرد.

شهریاری با تاکید بر  اینکه جهاد دانشگاهی می تواند بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند، خاطر نشان کرد: باید از نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی کمک بگیریم تا بتوانیم هم اشتغال بیشتر ایجاد کنیم و هم از وابستگی به خارج منتقل شویم و هم امکان خروج ارز از کشور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی گفت: در این حوزه از جمله در زمینه سلول های بنیادین، درمان ناباروری، درمان سرطان‌ها و تولیدات تجهیزات دارویی و پزشکی اقدامات زیادی انجام شده است و به نظر من در این حوزه توانمندی های بسیاری وجود دارد اما متاسفانه مسئولان توجهی به این ظرفیت‌ها نمی‌کنند؛ این درحالیست که مسئولان می‌توانند حل بسیاری از مشکلات خود را به جهاد دانشگاهی سفارش دهند و این توانایی در جهاد دانشگاهی وجود دارد اما شرط آن این است که ما به معنای واقعی به این موضوع باور داشته باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در ادامه با انتقاد از عدم وجود باور به ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله جهاد دانشگاهی ادامه‌ داد: برخی مسئولان ما هنوز به این باور نرسیده‌اند و این نیز ممکن است به دلیل یا عدم حضور آنها در مراکز جهاد دانشگاهی و مراکزی که درحال انجام کارهای بزرگ هستند، باشد؛ شاید اگر مسئولان در این مراکز حضور پیدا می‌کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها قرار می‌گرفتند به این باور می‌رسند.

شهریاری گفت: سعی خواهیم کرد تا با توجه به بازدید آقای دکتر قالیباف از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی، در جلسه روز سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سری از مسائل مربوط به جهاد دانشگاهی را مطرح کنیم و از آقای رئیس جمهور و یکسری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بخواهیم تا حتماً دیداری از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام رسیدگی به بودجه ۱۴۰۱ در مجلس خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در فصل بودجه بخشی از دغدغه های جهاد دانشگاهی را برطرف نماییم همچنین امیدواریم در برنامه هفتم توسعه مواردی که در برنامه ششم درباره جهاددانشگاهی وجود داشت را حفظ و در صورت نیاز ارتقا دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها