کد خبر: 529152
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۲:۳۸:۲۰
| |

معاون خدمات شهری شهرداری خبر داد:

پیشنهاد احداث سه بازار گل فاخر در تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سه نقطه بازار گل ساختمانی و نه دستفروشی در جنوب، شرق و غرب تهران را در نظر خواهیم گرفت و در آینده سه بازار گل فاخر را در شهر تهران راه اندازی کنیم و کسبه را به آنجا انتقال دهیم.

پیشنهاد احداث سه بازار گل فاخر در تهران
کد خبر: 529152
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۲:۳۸:۲۰

جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر توضیحاتی درباره حادثه بازار گل محلاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، طبق مستندات در دهه ۷۰ یک تیم این زمین را که در مجاورت دانشگاه آزاد است از کشاورزان خریداری کردند و این بازار گل را در آن جا پایه گذاری کردند.

او در ابتدای صحبت های خود با اشاره به عمده حریق های رخ داده در بازار گل محلاتی گفت: مساله ای که در بازار گل قابل توجه است اینکه  در تمام حوادثی که در دو دهه گذشته در بازار گل اتفاق افتاده، عموما حریق ها در بازار خشک یعنی غرفه هایی که وسایل جشن تولد و وسایلی غیر از گل و گیاه داشته اند رخ داده که به عنوان یکی از معضلات اصلی این بازار باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرامی با بیان اینکه برای ایمن سازی بازار باید در یک فاز افراد از آن خارج شوند گفت: سال۹۲ شهرداری تصمیم گرفت در شهرک صنعتی خاوران مکانی را برای انتقال بازار گل محلاتی ایجاد کند اما این اتفاق نیفتاد و کسبه در آن ساکن نشدند و در نهایت به بازار پرندگان تبدیل شد. البته لکه گذاری هایی در سال های اخیر برای انتقال هم انجام شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بحث قضایی (کمیسیون ماده ۱۰۰) و ایمنی در این بازار مطرح است، عنوان کرد: متاسفانه در بحث ایمنی در قوانینی که در اختیار ما است، شهرداری ضابط قضایی نیست و به اندازه یک مامور اداره کار هم که در لحظه تصمیم می گیرد، اهرم های قوی و قدرت برای تعیین تکلیف و برخورد برای مسائل این‌ بازار را نداریم.

بهرامی گفت که آتش نشانی در مقاطع مختلفی صاحبان غرفه ها را از نظر ایمنی آموزش داده و درخصوص زیر ساخت های ایمنی این بازار تذکر داده اند.

او در ادامه درخصوص دستفروشان گفت: الان اگر ده هزار دستفروش را ساماندهی کنیم سال بعد حتما ده هزار دستفروش دیگر خواهیم داشت. باید کاری کنیم و چارچوبی برای این موضوع داشته باشیم و آن را جمع کنیم.

بهرامی با اشاره به برگزاری جلسات با اتاق اصناف گفت: ۸۰ صنف زیرمجموعه این اتاق است و دستفروشان نیز عموما متعلق به این اصناف هستند. خیلی از آنها از مغازه جنس ها را به خیابان منتقل می کنند و گفتیم باید یکبار مشخص کنید چند صنف موجود است و چقدر ظرفیت بازار روز ایجاد کنیم و بعد از آن پلیس ورود کند چرا شهرداری ورود کند؟

او با بیان اینکه در برخی از اماکنی که تعیین کردیم ۳۰ درصد کسبه حاضر نشدند اظهار کرد: ۳۰ درصد دستفروشان در مکان مناسب تر حضور پیدا نکردند و این پیغام دارد که چرا در یک جای رسمی نمی آیند.

بهرامی گفت که مسأله را در صحن شورا توضیح نمی دهم و در جلسه هم اندیشی به آن اشاره خواهم کرد.ما انسان محور برخورد می کنیم نه مکان محور. در مورد بازار گل و گیاه قول می دهم تا قبل از پایان سال سه نقطه بازار گل ساختمانی و نه دستفروشی در جنوب، شرق و غرب تهران در نظر بگیریم و سه بازار گل فاخر را در شهر تهران راه اندازی کنیم و کسبه را به آنجا انتقال دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها