کد خبر: 528847
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۰۰:۴۹
| |

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم:

وزارت علوم ابلاغیه‌ای درباره نظرسنجی از دانشجویان برای امتحانات نداشته است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: نظرسنجی از دانشجویان مبنی بر نحوه برگزاری امتحانات توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده و این یک کار ابتکاری مربوط به خود دانشگاه است.

وزارت علوم ابلاغیه‌ای درباره نظرسنجی از دانشجویان برای امتحانات نداشته است
کد خبر: 528847
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۰۸:۰۰:۴۹

محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،گفت: براساس موقعیت دانشگاه در شهر و شهر در استان و کشور به لحاظ همه شاخصهای درنظر گرفته شده امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص‌های در نظر گرفته شده توانایی در اسکان دانشجو، تغذیه و حضور دانشجو در جلسات امتحان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: دانشگاه براساس این شرایط حق این دارد که تصمیم بگیرد آزمون‌ها به شکل حضوری برگزار شود.

آهنچیان ادامه داد: این امر مورد توجه ستاد مقابله با کروناست که در قالب مدیریت هوشمند بازگشایی مراکز آموزشی، صنوف و... است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: طبیعتا دانشجو به عنوان کسی که مقررات دانشگاه شامل آن می‌شود در دوران تحصیل موظف است اگر دانشگاه برگزاری امتحانات را حضوری اعلام کرد در جلسه امتحان حضور پیدا کند و اگر دانشجو مشکلی دارد باید از قبل درخواست دهد و درس را در بازه حذف درس، حذف کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط اگر دانشجو مبتلا به کرونا شده باشد و امکان درخواست حذف هم وجود نداشته باشد، بعد از برگزاری امتحان می‌تواند مستندات خود را به دانشگاه ارائه دهد و درخواست حذف درس را داشته باشد، افزود: دانشجو نمی‌تواند درخواستی من باب این داشته باشد که می‌خواهد به صورت مجازی امتحان بدهد چراکه تصمیم دانشگاه مهم است.

آهنچیان درباره نظرسنجی دانشگاه از دانشجویان مبنی بر برگزاری امتحانات و کلاس‌های ترم‌های آینده تصریح کرد: این تصمیم مدیریت دانشگاهی است. یک مدیریت شاید به این نتیجه رسیده باشد که می‌تواند به این شکل تصمیم منطقی‌تری بگیرد و این کار را انجام می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها مانند سایر دستگاه‌ها و نهادها، می‌توانند تصمیمی بگیرند و به دانشجویان و اعضای هیات علمی تصمیم خود را ابلاغ کنند و جامعه دانشگاهی مسئول است مطابق تصمیمی که گرفته شده است عمل کند.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی دانشگاه‌ها از دانشجویان مبنی بر روش برگزاری امتحانات و کلاس‌های درس ترم آینده خلاف نیست، گفت: نظرسنجی از دانشجویان توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده و این یک کار ابتکاری مربوط به خود دانشگاه است.

آهنچیان درباره نگرانی‌های وجود اومیکرون تصریح کرد: برای دانشگاه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها، مشاغل و حِرف منتظر هستیم ستاد مقابله با کرونا تصمیمات خود را اعلام کند چراکه ما تابع تصمیمات آن‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: هنوز درباره دورکاری کارکنان دانشگاه‌ها و یا برگزاری صد در صدی امتحانات به صورت مجازی نامه‌ای رسمی دریافت نکردیم و خبرها هم حاکی از آن نیست که لاک داون صورت گیرد و کشور در وضعیت قرنطینه قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها