کد خبر: 528818
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۲۰:۳۷:۲۰
| |

کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر:

سیاست هلال‌احمر ایران، توسعه تعاملات بین‌المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌‍المللی صلیب سرخ در تهران، سیاست اصلی این جمعیت را توسعه ارتباطات و تعامل موثر با سایر جمعیت‌های ملی به‌منظور گسترش خدمات انسان‌دوستانه اعلام کرد.

سیاست هلال‌احمر ایران، توسعه تعاملات بین‌المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است
کد خبر: 528818
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۲۰:۳۷:۲۰

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در این دیدار، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را تبریک گفت و از کمک‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به هلال‌احمر ایران قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، کولیوند بر ضرورت تداوم همکاری سه جانبه میان هلال‌احمر ایران، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی هلال‌احمر و صلیب سرخ و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اهداف و همکاری مشترکی که وجود دارد، می‌توان بسیاری از خدمات بشردوستانه را موثرتر از گذشته ارائه داد.

توسعه صلح و دوستی با هدف ارتقای توانمندی جوامع در برابر حوادث و بلایا

رئیس جمعیت هلال‌احمر یکی از برنامه‌های اصلی خود را افزایش نظم و توسعه حضور داوطلبان و جوانان در خدمات و فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر عنوان کرد و افزود: سیاست هلال‌احمر ایران همچون سیاست کلی کشور، برقراری ارتباط و تعامل موثر با تمام کشورها بخصوص کشورهای همسایه است. بر مبنای این سیاست، ما خواهان گسترش همکاری با سایر جمعیت‌های ملی و به دنبال صلح و دوستی و همکاری‌های مشترک برای ارتقای آگاهی، توانمندی و تاب‌آوری جوامع در برابر حوادث هستیم.

کولیوند به حضور پناهندگان افغانستانی به عنوان میهمان در کشور ایران نیز اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی برای انجام واکسیناسیون هم‌نوعان افغانستانی، افزود: تحقق کامل این امر مهم، تنها با کمک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همفکری و همکاری گسترده‌تر این نهاد امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهداف مشترک و بشردوستانه هلال‌احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون تاکید کرد: هم پناهنگان و هم برخی از مردم در نقاط محروم کشور و همچنین برخی مهاجران در مرزهای ایران با ترکیه و عراق، برای تامین اقلام زیستی خود به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ارائه خدمات به این نیازمندان چه از سوی هلال‌احمر ایران و چه ارگان‌ها و نهادهای بشردوستانه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است که می‌توان آن را جنایت علیه بشریت دانست. امید نیازمندان به نهادهای بشردوستانه همچون هلال‌احمر است و بهترین دیپلماسی، خدمت به مردم نیازمند است. امروز و با توجه به افزایش تعداد محرومان و نیازمندان، لازم است کمک‌های خود را نیز افزایش داده و توسعه ببخشیم.

تجربیات گرانبهای هلال‌احمر ایران در آستانه صد سالگی

کولیوند اظهار کرد: هلال‌احمر ایران در آستانه صدسالگی خدمت خود، از تجربیات و تخصص گرانبهایی در زمینه‌های مدیریت حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، آموزش‌های امدادونجات و ارتقای سطح تاب‌آوری جوامع، توانبخشی، بهداشت و درمان، امور بین‌الملل و ... برخوردار است و ما برای انتقال این تجارب و آموزش‌های خود به کشورهایی که نیاز داشته باشند آمادگی داریم. در سیل اخیر در کشور مالزی نیز بسیاری از امدادگران و نجاتگران ما در قالب تیم‌های عملیاتی برای اعزام به این کشور و مشارکت در امدادرسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هلال‌احمر ایران در زمینه مقابله با ویروس کووید 19 نیز در کنار نهادهای بهداشتی، ظرفیت و تجربه بسیار ارزشمندی کسب کرده است، افزود: در بیماریابی، مراقبت و حمایت از بیماران، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی جامعه و ... می‌توانیم تجربیات خود را با کشورهایی که نیاز داشته باشند به اشتراک بگذاریم.

رسالت ما، حمایت از زندگی و سلامت نیازمندان است

یوهانس بروئر رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران نیز در این دیدار رسالت نهادهای بشردوستانه را حمایت از زندگی و سلامت انسان‌های نیازمند عنوان کرد و افزود: هلال‌احمر ایران از جمعیت‌های ملی توانمند بوده و ما تلاش داریم تا تجربیات این جمعیت به سایر جمعیت‌‎های ملی منتقل شود، همچنان که خود نیز مایل به استفاده و آموختن این تجربیات هستیم.

وی به کمک‌های کمیته برای انجام واکسیناسیون مهاجران کشور افغانستان نیز اشاره و تاکید کرد که ایرانی‌ها انسان‌های میهمان نوازی هستند و تاریخ، گواه این مدعاست. هدف ما کمک‌رسانی به افراد و مهاجران نیازمند با همکاری و همراهی هلال‌احمر ایران بوده و این کمک‌ها در سال‌های آتی نیز تداوم خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تحریم‌ها روی کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان تاثیر منفی داشته است، افزود: تحریم‌های ایران ابعاد گسترده‌ای دارد و تلاش ما این است که برای رفع این تحریم‌ها در راستای کمک به نیازمندان، اقدام کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها