کد خبر: 528694
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۲:۲۱:۰۸
| |

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری:

انبار تجهیزات مترو دوربین ندارد

تنها ۵۹ درصد راهبران مترو معاینه پزشکی شده اند

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران با اشاره به اینکه انبارهای قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.

انبار تجهیزات مترو دوربین ندارد
کد خبر: 528694
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۱۲:۲۱:۰۸

مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از استماع تذکرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: از 1600 راهبر 59 درصد معاینات پزشکیشان  را انجام نداده اند.

به گزارش فارس، وی افزود: قبلا راهبران دو نفر بودند و به دستور مدیرعامل اسبق یک نفر شدند که خطاست.

شایسته با اشاره به اینکه در سیستم جذب راهبری مسائلی داریم و سقف سن در حال حاضر  35 سال باشد افزود: اینها باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه  با اشاره به اینکه انبارهای قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: در روزگاری که بقالی ها هم دوربین دارد، چطور انبار قطعات تخصصی  یک دوربین بالای سرش نیست.

وی با اشاره به اینکه مترو نیاز به 50 رام قطار عاجل و برای کاهش سرفاصله هم به 50 رام دیگر  و 700 واگن  دارد و 500 میلیارد تومان بودجه سریع از اولویت های ماست ابراز داشت: ساختارها باید اصلاح شود و مشخص نیست هولدینگ، بهره برداری، واگن سازی و شرکت مشاوره چرا با هم ارتباط ندارد؟ و این عدم انسجام آسیب زده است.

شایسته درباره اعضای کمیته سوانح نیز توضیح داد: نحوه تشکیل این کمیته، مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و البته این نکته وارد است که جوانب نظارتی قوی تری داشته باشد. آمادگی این را داریم که این شورا را اصلاح کنیم.

وی درباره علت توافق با اسنپ گفت: ما با اسنژ توافق نکردیم و در نشستی رای کمک به بهود ارائه خدمت به شهروندان با یکی از مجموعه های موفق تاکسی آنلاین مذاکره کردیم و این مساله مرسوم است و محدودیتی وجود ندارد و اگر شرکت جدی دیگری هم هست استقبال می کنیم. این مساله برای بهبود کیفیت خدمات شهروندان و این اتفاق بزرگی است.

شایسته درباره استقرار دوربین های حرارتی نیز گفت: هم طرح جانمایی آن انجام شده و 120 میلیارد براورد هزینه شده اما ما مشکلات اساسی دیگری داریم و در صورت تامین منبع آمادگی اجرا داریم.

وی درباره نکات مورد اشاره هاشمی تشکری گفت: ما تلاش می کنیم دیگر حادثه ای شکل نگیرد و نمی خواهیم خطا را به گردن ناوگان فرسوده بیندازیم  اما علت فرسودگی سیگنالینگ است.

شایسته با تاکید بر اینکه خطای انسانی شکل گرفته است، اظهار داشت: از  3 راهور 2 راهور بسیار خوب عمل کردند و راهور قطار تندرو بسیار هوشیار عمل کرده و باعث کاهش خسارات شده است.

وی افزود: 800 هزار حرکت در سال و جابه جایی 250 میلیون مسافر سعی می کنیم خون از دماغ کسی نیاید و برای تمامی مسائل کمیته تشکیل دادیم تا کاربرانمان توانمند تر شوند و جذب نیروی انسانی در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران انباشت مشکل به دلیل ترک فعل و انبارهای خالی به وجود امده را نیازمند تحقیق و تفحص دانست.

وی مترو را در سرازیری افول دانست و  گفت: این می تواند نقطه عطف برای بازگشت به روزای خوب مترو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها