کد خبر: 528644
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۱:۴۴
| |

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان خبر داد:

طرح وزارت ورزش و جوانان برای تلفیق فضای مجازی و حضوری همسریابی!

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: قانون جوانی جمعیت برای راه اندازی مراکز مجازی و حضوری همسریابی مجوز صادر کرده است.

طرح وزارت ورزش و جوانان برای تلفیق فضای مجازی و حضوری همسریابی!
کد خبر: 528644
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۱:۴۴

مهدی متقی فر سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: طبق اعلام پلیس فتا هیچ سایت همسریابی مجوز ندارد و سایت همدم هم سایت همسرگزینی است.

به گزارش برنا، وی با بیان اینکه درباره سایت ها و مراکز فیزیکی واسطه گری و همسریابی باید به یک تصمیم قطعی رسید، افزود: طبق قانون جوانی جمعیت مکلف هستیم که مجوز هایی در این زمینه با تأیید سازمان تبلیغات اسلامی صادر شود.

متفی فر ادامه داد: قانون مقداری نیاز به تفصیل دارد و یا حداقل نیاز به اصلاح دارد چرا که ما و سازمان تبلیغات اسلامی نمی توانیم ضمانت ارزیابی و نظارت بر این مراکز و سایت ها را داشته باشیم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: برای راه انداز چنین مراکزی باید هر نهادی که مجوز می دهد مسئولیت نظارت را نیز داشته باشید و اینکه این دو مسئولیت برای دو نهاد مختلف باشد امری خنده دار است.

وی با اشاره به اینکه درخواست ما این است که مراکز همسریابی راه اندازی شود و پیگیر آن هم هستیم، تصریح کرد: ما ناگزیر از چنین فضاهایی هستیم چرا که فضای مجازی فراگیر شده است اما این امر حتما باید داخل چارچوبی قرار بگیرد که قابل نظارت و ارزیابی باشد.

متقی فر گفت: نظر ما این است که فضای مجازی برای همسریابی که یک کار سرنوشت ساز برای هر انسانی است، فضای مطمئنی نیست.

وی درباره تصمیمات راه اندازی فضاهای مطمئن همسریابی در فضای مجازی گفت: طرح هایی را داریم که بتوانیم فضای مجازی و حضوری را تلفیق کنیم که بتوان از آسیب ها و مشکلات جلوگیری کنیم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: راه اندازی چنین طرحی ملزومات وهماهنگی هایی لازم دارد، امیدواریم تا پایان سال 1400 بتوانیم به یک مدلی دست پیدا کنیم که فضای مجازی و حضوری بتواند تلفیق شود.

وی با اشاره به اینکه این امر توسط وزارت ورزش و جوانان صورت نمی گیرد بلکه به واسطه ی سمن هایی که در عرصه ی واسطه گری ازدواج فعال هستند و ایده هایی دارند، این امر صورت می گیرد، گفت: با سمن های مختلف گفت‌وگو کردیم البته قرار نیست الزاما به یک مدل واحد برسیم چرا که مدل هایی می تواند این نیاز جامعه را برطرف کند.

متفی فر افزود: برای راه اندازی مراکز مجازی و حضوری همسریابی لازم است دستگاه هایی مانند قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات و  وزارت ورزش و جوانان دست به دست هم دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها