هوای تهران پاک است/ کاهش کیفیت هوا در روز یکشنبه

میانیگن غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۴۷ قرار دارد و هوا پاک است.

هوای تهران پاک است/ کاهش کیفیت هوا در روز یکشنبه
کد خبر: 528465
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۰:۳۸:۵۲

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۴۷ قرار دارد و کیفیت هوای پایتخت پاک است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۴ دی ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر و گاهی تا نسبتاً شدید در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

صبح روز یکشنبه (۵ دی ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد خواهد شد. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. شایان ذکر است با برقراری شرایط پایدار جو و کاهش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه و نیز با افزایش ترافیک، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها