کد خبر: 527799
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۱:۳۸
| |

عباس شیراوژن، معاون وزیربهداشت:

بی‌توجهی به رشد جمعیت کشور را بامشکل جدی مواجه می‌کند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشد جمعیت و فرزندآوری را یکی از دغدغه‌های کشور و تمدن ایرانی عنوان کرد.

بی‌توجهی به رشد جمعیت کشور را بامشکل جدی مواجه می‌کند
کد خبر: 527799
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۱:۳۸

عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشد جمعیت و فرزندآوری را یکی از دغدغه‌های کشور و تمدن ایرانی عنوان کرد و گفت: اگر در این خصوص تعجیل نکنیم، معضل جدی تمدنی و تاریخ تمدنی برای ملت ایران رخ خواهد داد و آن زمان بحرانی دیگر وقت پیشگیری و علاج واقعه نیست.

به گزارش ایرنا، عباس شیراوژن شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در موضوع بحران سالمندی جمعیت، شبکه بهداشتی و معاونت فرهنگی دانشگاهها نقش مهمی برعهده دارند و به این مهم باید بیش از گذشته توجه کنند.

این مسوول با بیان اینکه فروردین سال آینده آغاز قرن جدید است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا تاکنون در سطوح مختلف متناسب با گام اول انقلاب با یک نگاه تحولی فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و مقتضیات، زمینه ایجاد تحول متناسب با بیانیه گام دوم فراهم شده است، اضافه کرد: برای تحقق این مهم اراده قوی، مدیریت جهادی و با همت دانشگاه های علوم پزشکی تحول اساسی در خدمت رسانی به مردم به وقوع می پیوندد.

این مسوول با اشاره به اینکه بعد از اعتماد مردم به دولت، نظام اسلامی و مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه در این نظام توانمندی و کارآمدی مسوولان اهمیت دارد، ادامه داد: بر این مبنا با برنامه ریزی جامع و راهبردی، مبتنی با نظر کارشناسان برنامه عملیاتی با اهداف و چشم اندازی که قانونگرا و واقع بینانه باشد تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: آرمان ها بسیار مهم تلقی می شود و سیاست های کلی سلامت، نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی باید مبنای برنامه ریزی ها قرار گیرد.

شیراوژن افزود: دورنما و چشم انداز می تواند این باشد که دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز سهم خود را در این زمینه ایفا کند به طوریکه بیمار به تعبیر رهبری رنجی به جزو بیماری نداشته باشند.

وی اظهار داشت: بیماران باید دانشگاه، بیمارستان و شبکه بهداشت را پناهگاه خود بدانند، دانشجویان و اساتید نیز کمترین دغدغه و نگرانی را داشته باشند تا باآسودگی خاطر به دنبال کسب علم دانش، تجربه، فرهنگ و بصیرت، اخلاق و معنویت بوده و به دنبال پژوهش کاربردی و تولید علم سودمند باشند.

شیراوژن با بیان اینکه در حوزه فرهنگی همه عناصر دانشگاهی باید به این مهم توجه کنند که مجموعه رفتارها، گفتارها، پوشش و تعاملات در شگل گیری فرهنگ دانشگاه و دانشجو اثر گذار است، اظهار داشت: این قشر اگر با کرامت و تکریم، دلسوزی مواجهه شوند این روش را فرا گرفته و دلسوزانه با بیمار خود برخورد می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر دانشجو عطش دانش پژوهشی و یافتن جدیدترین راهکارهای حل مسائل علمی را در استاد مشاهده کند او هم ثروت را بر دانش ترجیح نمی دهد و لحظات جوانی را تلف نمی کند.

وی اظهار داشت: بیمارستان‌ها، سایر مراکز بهداشتی و درمانی نقش مهمی در ترویج فضایل اخلاقی و معنوی دانشجویان و نیز اساتید داشته و می‌توانند عطر ایمان و معنویت را در میان مردم، بیماران و همراهان پخش کرده و از نشاط و امید ایجاد شده از معنویت، پلی برای اثربخشی بیشتر بسازند.

این مسئول ضمن قدردانی از تلاش‌های رییس قبلی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: از مسوولان استان انتظار بر این است که سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان را به صورت ویژه‌تر از گذشته کمک کنند تا سرمایه‌گذاری و اهتمام به بخش سلامت و درمان به خصوص تقویت شبکه بهداشت محقق شود.

در این مراسم دکتر حسن بختیاری به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان معرفی و از خدمات بیش از چهار ساله پرویز قزلباش رییس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها