محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

چرا این همه پیشرفت را نمی‌بینیم و فقط ناامیدی پمپاژ می‌کنیم؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما وظیفه داریم به دانشجویان امید تزریق کنیم. چرا این همه پیشرفت را نمی‌بینیم و فقط ناامیدی پمپاژ می‌کنیم؟

چرا این همه پیشرفت را نمی‌بینیم و فقط ناامیدی پمپاژ می‌کنیم؟
کد خبر: 527475
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۳:۴۰:۳۶

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۲۷ آذرماه در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاهیان ما افراد متدین، باتقوا و مسئولیت‌پذیر هستند و برای ارتقا و پیشرفت کشور باید به علم و ایمان و تقوا مجهز بود. 

به گزارش ایسنا، زلفی‌گل تصریح کرد: در دانشگاه بوعلی هیات‌های مختلفی وجود دارد و جلسات هم‌اندیشی، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و اساتید ما انسان‌های متدینی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما، دانش‌آموزان پرشور و شعف را می‌پذیرند، زمینه رشد آن‌ها را فراهم می‌کنند، مطرح کرد: مدیران موفق، افرادی هستند که علاوه بر درس خواندن در یکی از انجمن‌های علمی، اسلامی و یا فرهنگی، فعال بودند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه علم امروز دنیا مدیون بوعلی سیناست، گفت: دانشمندان به دنبال کشف مایع حیات و ماده‌ای بودند که با آن همه چیز را به طلا تبدیل کنند اما ابوعلی سینا در کتاب ابطال کیمیا گفت که این روش‌ها موهوم است، شیوه تجربی نوین را ابداع کرد و گفت باید دنبال کیمیای علم باشید.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: باید نوع نگاهمان را تغییر بدهیم و باور داشته باشیم که همه علوم، دینی است و بستگی دارد دست چه کسی باشد.

 وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم به دانشجویان امید تزریق کنیم، اظهار کرد: در این انقلاب اقدامات زیادی انجام شده، چرا آن‌ها را نمی بینیم؟ این همه رشد داشتیم که به انسان احساس غرور دست می دهد. در زمان جنگ حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار بسازیم اما الان پهپاد می‌سازیم. یک زمانی دانشگاه بوعلی‌سینا فقط دو دانشکده علوم پایه و کشاورزی داشت اما الان اینقدر رشد کرده است، در سال‌های گذشته مسیر تردد همدان به تهران بسیار نامناسب بود و در این مسیر چندین تصادف صورت می‌گرفت اما الان خیلی خوب شده است، چرا این همه پیشرفت را نمی‌بینیم و فقط ناامیدی پمپاژ می‌کنیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها